OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den ambitiösa och erfarna speditören som vill ha mer? Är du den strukturerade medarbetaren som genom analyser och fakta arbetar för att skapa överblick? Är du motiverad av att komma ut och träffa våra kunder ansikte mot ansikte? Klarar du av att hålla många bollar i luften och intervjua våra kunder på ett professionellt sätt? Är du välformulerad både muntligt och skriftligt? Vill du ta din karriär till nästa nivå och hjälpa till att utveckla Danmarks ledande transportkonsultföretag med sin fortsatta expandering i Sverige? – Då är DU vår nästa medarbetare!
Vilka är vi:
TransportRådgiverne är ett framgångsrikt konsultföretag inom transport- och logistikoptimering beläget strax utanför Köpenhamn, Danmark, och med filial och kontor i Stockholm, Sverige. Företaget grundades 2012 och har idag 13 dedikerade anställda. Vi betjänar främst kunder i Sverige och Danmark.
Våra kunder önskar vår hjälp primärt med att skapa hållbara och långsiktiga samarbeten med aktörer på transport- och 3PL marknaden och med att implementera transport- och/eller lageravtal med bättre villkor. I denna process samlar vi in och strukturerar information och data från kundens nuvarande transport- och lageraktiviteter. Detta för att skapa den nödvändiga översikten för att kunna beskriva kundens behov och krav utförligt i en anbudsprocess på marknaden, som sedan resulterar i nya och förbättrade transportavtal och logistisk setup till förmån för våra kunder.
Rollen som Projekledare innebär:
•Du blir en del av ett aktivt projektteam på 8 personer
•Stor självständighet
•Möjlighet att få nyttja din transport- och logistikkompetens på en helt ny nivå
•Arbete i en dynamisk miljö med god backup/sparring
Om dig:
•Du är lyssnande och bra på att ställa frågor
•Du är strukturerad (det är många bollar i luften samtidigt)
•Välformulerad (bra på att formulera Dig i tal och skrift)
•Du är en erfaren Excel-användare (superanvändare inget krav)
•I stora mängder information hittar Du detaljer som andra förbiser
•Som person är Du positiv, ansvarsfull, flexibel och en bra kollega
Primära arbetsuppgifter:
•Intervju av kunder på plats
•Projektledning
•Upprättande av anbudsprospekt (enligt mall)
•Upprättande av kontrakt (enligt mall)
•Utarbetande av offertmallar
•Korrespondens med kunder och transportörer
•Presentation av anbudsrapport för kunder
•Ansvarig för förhandlingsmöten med transportörer
•Olika ad hoc uppgifter
Lön förhandlas på individuell nivå.
För ansökan och mer information kring rollen, kontakta oss gärna!
Kontakt:
TransportRådgiverne Sverige Filial
Svetsarvägen 15, 2tr.
171 41 Solna
Country Manager Sweden: Christine Pelacchi
Tfn: 0723 – 64 10 66
Mail: christine@transportraadgiverne.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.