Projektledare inom utveckling

Arbetsbeskrivning

Servistik är ett logistikföretag med huvudkontor i Linköping. För närvarande driver vi verksamhet i Östergötland och Stockholmsområdet med en uttalad ambition att växa vidare även utanför dessa områden. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn. Vi kombinerar service och logistik för att tillsammans med våra kunder skapa effektiva arbetssätt där kundens sidoverksamhet blir vår kärnverksamhet. Vi har en bred verksamhet med två affärsområden där våra tjänster kan nyttjas var för sig eller i kombination beroende på kundens behov och önskemål. Våra affärsområden är produktionsförsörjning och bygglogistik.

Vi strävar efter att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar efter värderingarna ansvar, engagemang och utveckling. Nu söker vi dig som letar efter en ny utmaning och samtidigt vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling.



Beskrivning

Vi söker en driven projektledare med erfarenhet av personalledning/projektledning.

Du kommer att, i nära samarbete med driftverksamheterna, arbeta med att effektivisera
verksamheten och att bidra till utveckling och förbättringar.

 Arbetsuppgifter

I rollen som projektledare fungerar du som representant i uppstartfasen av nya projekt och kundcase. Du kommer att arbeta med utredningar och analyser kopplade till nya kundcase samt mot i ett senare skede överbrygga driftledning vid övertagande/igångsättande av ny verksamhet inom produktionsförsörjning. I samband med övertagande av befintlig verksamhet kommer du även agera som operativ chef för driften från och med övertagandet till och med att varaktig platsledning finns på plats. En del av arbetet innebär personalansvar för en grupp medarbetare under uppstartsfasen av nya projekt. Under uppstartsfasen ingår även ansvar att identifiera & planera för konkreta utvecklings & effektiviseringsåtgärder i linje med överenskommelse med kunden.

Kvalifikationer

Vi söker dig med utbildning inom logistik på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Vi söker sig som har flera års arbetslivserfarenhet inom verkstadsindustri. Du har erfarenhet av personalledning/projektledning. Du har vana att arbeta med förändringsprojekt och att driva igenom förändringar. Vidare har du flera års erfarenhet av att arbeta med kundkontakter. Har du tidigare haft budgetansvar i projekt eller verksamhet är meriterande. Erfarenhet av arbete i logistikfunktion med kunder inom industri är ett stort plus.

Vi förutsätter att du som söker har god datorvana samt B-körkort. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska.

Som person är du självständig och driven med en mycket god förmåga att skapa och utveckla långsiktiga relationer. Du är lyhörd inför kundernas behov och har förmågan att hitta lösningar utifrån ett affärsmässigt förhållningssätt. Vidare är du en problemlösare med en god analytisk förmåga. Du delar vår uppfattning om att ansvar, engagemang och utveckling är viktiga värderingar att ha med sig i arbetet.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en utmanade roll som projektledare som garanterat kommer att utveckla dig personligt och yrkesmässigt. Du får arbeta tillsammans med trevliga och
engagerade kollegor i en inspirerande och dynamisk miljö. I rollen erbjuds förmåner
som friskvård och sjukvårdsförsäkring.

Villkor

Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Startdatum snarast eller enligt överenskommelse. Vi gör urval löpande, så vänta inte med din ansökan, utan ansök redan idag! Vid frågor om tjänsten kontakta Gabriella Herner, HR-utvecklare på 010-2147509.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SERVISTIK AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 %. Tillträde: omgående tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 april 2015

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024