OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och sprida hopp, skratt och drömmar till barn i extrem utsatthet? Vill du bli en del av Sveriges absolut roligaste biståndsorganisation? Vill du vara med och forma en alldeles ny arbetsroll och vägen framåt för vårt insamlingsarbete? Då är det här jobbet för dig!
Clowner utan Gränser arbetar runt om i världen, med barn och unga som upplevt krig, kris och katastrofer. Genom föreställningar, workshops och utbildningar hjälper vi barn att hitta tillbaka till en barndom fylld med lek och glädje. Varje år möter vi tiotusentals barn, sedan starten för 25 år sedan är det över två miljoner människor.
Vår färgsprakande organisation består av ett kansli med sju tillsvidaretjänster, ett par projektanställningar och ett stort nätverk av artister i Sverige och internationellt. Vi är ett sammansvetsat gäng med stor lojalitet och omtanke, höga ambitioner och vi tror lika mycket på vårt uppdrag som att det ska kännas bra i magen att komma till jobbet. Då vi är en mindre (men naggande god) organisation är samtliga roller både strategiska och operativa. Var och en ansvarar för sitt eget arbetsområde – men arbetar nära övriga kollegor och med stöd från generalsekreteraren. Du hittar oss hos det familjära kreatörskollektivet Konstjord där vi har vårt kontor men samverkar och hänger mycket med andra aktörer inom konst, kultur och socialt arbete.
VEM ÄR DU?
Clowner utan Gränser växer och det är nu dags för oss att stärka upp vårt team med den helt nya rollen projektledare insamling. Vi har jobbat med privatinsamling i många år men inte haft en dedikerad tjänst till det, vilket betyder att grovjobbet är gjort men stora utvecklingsmöjligheter finns. Vi söker dig som har några års erfarenhet av insamlingsarbete mot privatpersoner, alternativt dig som arbetat inom sälj/marknad men ser att dina kompetenser går att översätta till insamling.
Du är självständig och sporras av att få bygga upp något nytt. Du är kreativ och räds inte att testa nya idéer (som mindre organisation har vi lyxen att det kan gå snabbt mellan idé och verklighet). Du är kunnig inom det digitala och sätter dig snabbt in i nya system. Du är prestigelös och du trivs med att växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du har inga problem med att en dag lägga strategi för kommande året för att nästa dag djupdyka i givarmönster i vår databas. Framförallt tycker du om pengar. Skämt. Nej framförallt så ser du ditt jobb som en möjlighet att få fler människor att vilja bidra till en värld fylld av hopp, skratt och drömmar hos barn i utsatthet.
ARBETSUPPGIFTER
Ansvara för organisationens insamlingsarbete mot, i första hand, privatpersoner och mindre företag. I arbetet ingår stort fokus på att bygga lojalitet, utveckla nya idéer för att öka konvertering samt att nå nya givargrupper
Ansvara för planering, budgetering och uppföljningsarbete
Utveckla, genomföra och utvärdera insamlingsaktiviteter och kampanjer
Ansvara för underhåll och utveckling av CRM-system samt dialog/kravställan mot övriga leverantörer (CRM, telemarketing, betallösningar m.m.)
Kommunikation med givare via mail/telefon, utskick av gåvobevis, DR. m.m
Du arbetar nära kommunikationsansvarig och rapporterar direkt till generalsekreteraren.
KVALIFIKATIONER
Eftergymnasialutbildning eller motsvarande inom relevant område, tex marknadsföring, kommunikation, insamling.
Minst fem års arbete av att projektleda och driva insamlingsarbete eller motsvarande inom sälj/marknad.
Stor erfarenhet och kunskap om digitala kanaler för att driva insamling.
Är trygg med att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Har ett starkt engagemang för barns rättigheter.
MERITERANDE
Erfarenhet från civilsamhället.
Erfarenhet från givar- eller kundservice.
Erfarenhet av arbete i digitala plattformar (Adoveo, Ads-manager m.m.).
Erfarenhet av arbete i hemsidesverktyget Drupal och av arbete i CRM-systemet NGO-PRO.
Kunskap i bild- och filmredigering.
UPPLYSNINGAR
100 % i Stockholm
Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning. Tillträde snarast eller enligt ök.
Tjänsten är lokaliserad på Clowner utan Gränsers kontor i Sickla utanför Stockholm. Pga. pandemin kan arbete ske hemifrån om restriktioner kräver. Vissa resor kan ingå i tjänsten.
Clowner utan Gränser omfattas av kollektivavtal mellan FREMIA och Unionen.
Individuell lönesättning, lönenivån är anpassad utifrån ideell sektor.
Friskvårdsbidrag.
Målstyrd arbetstid.
Ansök genom att skicka CV och personligt brev där du motiverar varför du är kvalificerad för tjänsten.
Eventuella frågor besvaras på mejl av Louise Frisk, generalsekreterare, louise.frisk@clownerutangranser.se
Clowner utan Gränser arbetar runtom i världen med människor med många olika erfarenheter och bakgrunder. Vi vet att mångfald gör oss till en bättre organisation och arbetsplats. Därför strävar vi i våra rekryteringsprocesser efter att öka mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund.