Projektledare Insamling

Projektledare Insamling

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och sprida hopp, skratt och drömmar till barn i extrem utsatthet? Vill du bli en del av Sveriges absolut roligaste biståndsorganisation? Vill du vara med och forma en alldeles ny arbetsroll och vägen framåt för vårt insamlingsarbete? Då är det här jobbet för dig!
Clowner utan Gränser arbetar runt om i världen, med barn och unga som upplevt krig, kris och katastrofer. Genom föreställningar, workshops och utbildningar hjälper vi barn att hitta tillbaka till en barndom fylld med lek och glädje. Varje år möter vi tiotusentals barn, sedan starten för 25 år sedan är det över två miljoner människor.
Vår färgsprakande organisation består av ett kansli med sju tillsvidaretjänster, ett par projektanställningar och ett stort nätverk av artister i Sverige och internationellt. Vi är ett sammansvetsat gäng med stor lojalitet och omtanke, höga ambitioner och vi tror lika mycket på vårt uppdrag som att det ska kännas bra i magen att komma till jobbet. Då vi är en mindre (men naggande god) organisation är samtliga roller både strategiska och operativa. Var och en ansvarar för sitt eget arbetsområde – men arbetar nära övriga kollegor och med stöd från generalsekreteraren. Du hittar oss hos det familjära kreatörskollektivet Konstjord där vi har vårt kontor men samverkar och hänger mycket med andra aktörer inom konst, kultur och socialt arbete.
Vem är du?
Clowner utan Gränser växer och det är nu dags för oss att stärka upp vårt team med den helt nya rollen projektledare insamling. Vi har jobbat med privatinsamling i många år men inte haft en dedikerad tjänst till det, vilket betyder att grovjobbet är gjort men stora utvecklingsmöjligheter finns. Nu vill vi hitta dig som vill bygga detta tillsammans med oss!
Du är självständig, har en bred kompetens och sporras av att få bygga upp något nytt. Du är kreativ och räds inte att testa nya idéer (som mindre organisation har vi lyxen att det kan gå snabbt mellan idé och verklighet). Du är digitalt trygg och sätter dig snabbt in i nya system. Du är prestigelös och du trivs med att växla mellan strategiskt och operativt arbete. För här kommer du både planera julkampanjer, hantera autogiron och svara på våra givares frågor. Du har inga problem med att en dag lägga strategi för kommande året för att nästa dag djupdyka i givarmönster i vår databas. Framförallt tycker du om pengar. Skämt. Nej framförallt så ser du ditt jobb som en möjlighet att få fler människor att vilja bidra till en värld fylld av hopp, skratt och drömmar hos barn i utsatthet.
Kreativt, administrativt, hands on. Gå till den lokala affären och samtidigt planera julkampanj.
Arbetsuppgifter
Ansvara för organisationens insamlingsarbete mot, i första hand, privatpersoner och mindre företag. I arbetet ingår stort fokus på att bygga lojalitet, utveckla nya idéer för att öka konvertering samt att nå nya givargrupper
Planera och genomföra insamlingsaktiviteter och kampanjer
Ta hand om våra månadsgivare, autogiron och medgivanden
Ansvara för avsatt budget inklusive planering och uppföljning
Ansvara för att vi följer gällande lagstiftning, rutiner och riktlinjer för insamling
Ansvara för underhåll och utveckling av CRM-system samt dialog/kravställan mot övriga leverantörer (CRM, telemarketing, betallösningar m.m.)
Kommunikation med givare via mail/telefon, utskick av gåvobevis, diplom, DR. m.m.
Du arbetar nära kommunikationsansvarig och rapporterar direkt till generalsekreteraren.

Kvalifikationer:
Eftergymnasialutbildning eller motsvarande inom relevant område, tex marknadsföring, kommunikation, insamling.
Minst tre års arbete av att projektleda och driva insamlingsarbete eller motsvarande inom kommunikation/sälj/marknad.
Digitalt kunnig och trygg i att lära sig nya system
Är trygg med att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Har ett starkt engagemang för barns rättigheter.

Meriterande:
Erfarenhet från givar- eller kundservice.
Erfarenhet av arbete i digitala plattformar för att driva insamling (Adoveo, Ads-manager m.m.).
Erfarenhet av arbete i hemsidesverktyget Drupal och av arbete i CRM-systemet NGO-PRO.
Kunskap i bild- och filmredigering.
Erfarenhet av civilsamhället

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clowner Utan Gränser Nacka
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Postadress

Sickla Industriväg 6
Nacka, 13154

Liknande jobb


Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024

22 november 2024

21 november 2024