Projektledare intern service

Projektledare intern service

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Snells Entreprenad äger flera fastigheter med byggnader som används i verksamheten, men även byggnader som fungerar som boende för våra anställda. Vi har också byggnader och olika anläggningar placerade hos våra kunder, såsom lagerhallar och verkstäder.   


Som projektledare intern service på Snells kommer du ansvara för att ovanstående faciliteter är ändamålsenliga och väl underhållna för aktuell verksamhet. Det innebär att de ska ha en god förvaltning och kunna förändras i takt med verksamheternas behov.


Vid nya etableringar av projekt eller verksamheter ska du vara med från start för att se till att den interna service som behövs för det specifika projektet etableras och fungerar. Till detta hör bland annat kontakter med myndigheter, ta fram bygghandlingar tillsammans med konsult, upphandla samt genomföra byggprojekt från start till mål i etableringsfasen.


Snells har hög prioritet på vårt hållbarhetsarbete. Projektledaren för intern service kommer ha en viktig del i detta arbete. Du kommer både arbeta med olika projekt som främjar hållbarheten, exempelvis projekt för energieffektivisering både för byggnader och maskiner, och med system för kartläggning, insamling av data, uppföljning och analys av data för att se olika åtgärders effekter.


Ansvar för besiktningar och försäkringar vad gäller fordon, maskiner och fastigheter ligger inom ramen för tjänsten och ska utföras tillsammans med verksamheterna. För att det ska fungera ska mycket god ordning och reda hållas i de register och system som hanterar besiktningsobjekten.


I arbetet ingår även arbetsledaransvar för personer som arbetar med intern service såsom lokalvård, fastighetsskötsel och fastighetsteknik. I dagsläget omfattar det tre personer.


Beroende på din profil så kan det också bli aktuellt med systemförvaltaransvar för olika digitala verksamhetssystem samt även att arbeta med våra inköpsprocesser.


 


Profilen vi söker

Du har erfarenhet från fastighetsförvaltning och projektledarskap för olika typer av projekt inom bygg eller verksamhetsutveckling. Du har också arbetat med energieffektivisering eller andra arbeten med inriktning mot hållbarhet.


Det är viktigt att vara serviceinriktad och förstå att den interna servicen har som syfte att underlätta våra kärnverksamheters vardag.


Vi lägger stor vikt vid att du har en god planerings- och prioriteringsförmåga och tycker om att arbeta strukturerat.


Erfarenhet av arbete med systemförvaltning och utveckling av användandet av olika it-system är meriterande, likaså erfarenhet av inköp och inköpsprocesser.


Det är meriterande om du behärskar det finska språket då vi har verksamhet i Finland och stor andel av våra medarbetare är från Finland.


 


Vi erbjuder dig en plats i vårt starka team, ett varierat yrke, flexibel arbetsplats och roligt på jobbet!


 


Stationeringsort: Pajala


Tillträde: Enligt överenskommelse


Anställning: Tillsvidare med inledande provanställning.


Arbetstid: Heltid måndag-fredag


Lön: Enligt kollektivavtal


Sista ansökningsdag: 2023-05-31


Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra av dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Snells Entreprenad AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Postadress

Niva 29
Pajala, 98491

Liknande jobb


Däckmontör

Däckmontör

22 oktober 2024