OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
En av kundens enheter söker en projektledare som ska leda arbetet av en teknisk upphandling för ett mötesbokningssytem samt lösning för digital skyltning.
Upphandlingen gäller för Kunden och rollen kräver god kompetens och erfarenhet inom tekniska upphandlingar av liknande system eller tekniska lösningar, helst inom ramen för Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).
Resursen behöver gå igenom det förarbete som har gjorts för att få en god förståelse för deras behov och ta i beaktning kommande tekniska förändringar och säkerställa att de får maximalt värde av de tekniska lösningarna samt att dessa möter de krav som kommer från verksamheten.
Resursen ska säkerställa att till förfrågningsunderlaget finns erforderlig kravspecifikation och bilagor som tex nulägesbeskrivning, målbild, Information- och IT- säkerhetskrav.
Följande punkter ska sammanställas:
- Nuläge - hur ser lösningen ut i dagsläget
- Målbild - önskad lösning samt framtida behov avseende mötesbokningssystem och digital skyltning
- Kravspecifikation - vilka produkter används idag och hur framtida behov, Informations och IT-säkerhetskrav
Specificerade arbetsuppgifter:
- Som projektledare leda arbetet med upphandlingen med stöd av inköpsenheten
- Ta fram kravspecifikation och utvärderingsmodell i samarbete med utsedd intern gruppering
- Strukturera, skriva och sammanställa kravspecifikationsmaterial
- Delta i utvärderingsarbete
- Dra ev. tekniska frågor
- Planera införande
- Samarbeta med Kundens inköpsenhet, säkerhetsenhet och övriga berörda enheter
Involverade tekniker/modeller/metoder/produkter:
- Upphandling/avrop av tekniska lösningar
- Projektledning enligt Pejl eller motsvarande
- Lagen om offentlig upphandling
- Kravanalys
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med upphandlingar och ska ha genomfört och slutfört minst 3 upphandlingar inom de senaste 8 åren.
- Minst 5 års erfarenhet av arbete runt framtagande av upphandlingsunderlag och olika utvärderingsmodeller.
- Erfarenhet av upphandling för myndighet eller kommun eller likvärdigt, med minst 10 000 användare.
- Minst 5 års kompetens och förståelse för kravställning mot upphandling
- Kunskap om LOU
- Erfarenhet av införandeprojekt i stora komplexa verksamheter med minst 10 000 användare.
- Erfarenhet av arbete med agila tekniska team.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström