OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du engagera fler i kampen för en bättre och mer rättvis värld? Nu söker Diakonia en entusiasmerande projektledare med fokus på att öka antalet månadsgivare och bygga långsiktiga relationer med befintliga månadsgivare.
Diakonia arbetar för en rättvis, jämlik och hållbar framtid. Tillsammans med människor runt om i världen skapar vi smarta och hållbara lösningar på världens stora problem. Vi arbetar för en värld utan våld, förtryck och fattigdom. Diakonias huvudmän är Equmeniakyrkan och Svenska Alliansmissionen.
Roll och uppdrag:
I den här rollen är du en del av Diakonias insamlingsteam och rapporterar till chefen för Kommunikation och insamling. Tjänsten innehåller både strategiska och operativa arbetsuppgifter och det är viktigt att du trivs med den bredden. Exempel på arbetsuppgifter som du kommer arbeta med:
Projektleda Diakonias värvning av månadsgivare i olika kanaler, t.ex. TM, F2F och D2D.
Ansvara för långsiktigt relationsbyggande med månadsgivarna.
Följa upp resultat och givarbeteende i vårt CRM-system (Microsoft Dynamics).
Arbeta målgruppsanpassat och med förståelse för givarens livscykel / givarresan.
Ansvara för upphandling, leverantörer och samarbeten inom ansvarsområdet.
Ansvara för planering, budgetering och utvärdering inom det egna ansvarsområdet.
Bidra i fortsatta strategiarbete.
Erfarenhet och kompetens:
Akademisk examen från universitet eller högskola inom relevant område, exempelvis marknadsföring, eller annan likvärdig utbildning.
Erfarenhet av insamlingsarbete från privatpersoner.
CRM-vana samt goda kunskaper i Excel, analys och lönsamhetsbedömning.
Erfarenhet av projektledning med budgetansvar för kampanjer och marknadsaktiviteter.
Erfarenhet av leverantörsrelationer och upphandling inom marknadsaktiviteter.
Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.
Detta är också ett plus:
Erfarenhet av att arbeta datadrivet med lojalitetsprogram och/eller kundklubbar, gärna i en insamlingsorganisation.
Erfarenhet från sälj, affärsutvecklande eller kommersiella roller, gärna från abonnemangs- och/eller prenumerationsdrivna affärsmodeller.
Erfarenhet av att samarbeta med, och kravställa mot, externa leverantörer såsom DM- och TM-byråer.
Ett etablerat nätverk inom frikyrkor och Diakonias huvudmän Equmeniakyrkan och Svenska Alliansmissionen.
Du är:
Du är intresserad av globala frågor och har erfarenhet av att kommunicera på ett intresseväckande sätt för att få människor att agera.
Strukturerad, självgående och ansvarsfull.
Resultatorienterad, lösningsfokuserad, nyfiken och initiativrik.
En positiv lagspelare som aktivt söker samverkan med andra för att skapa bra resultat.
Vi erbjuder dig:
Ett meningsfullt arbete med goda möjligheter att påverka din egen roll i en internationell miljö där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen, arbetar för en rättvis, jämlik och hållbar framtid.
Diakonia vill främja god balans mellan arbete och privatliv och tillämpar förkortad arbetstid (37,5 h/vecka), ett förmånligt semesteravtal, halv- och klämdagar samt flexibilitet kring förläggning av arbetet. Vår arbetsmiljö präglas av våra grundvärderingar solidaritet, rättvisa, mod, engagemang och ansvar.
Plats: Diakonias huvudkontor, Alvik, Stockholm
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, till och med 2024-12-31.
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Ansök senast 31 juli
Diakonia arbetar för mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser.
Vi arbetar aktivt för att tillhandahålla en säker och trygg miljö för alla våra medarbetare och de rättighetsbärare vi arbetar med och stödjer, och har nolltolerans mot brott mot detta åtagande.