OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en mångsidig myndighet med ca 220 anställda. Landshövdingen är chef för vår verksamhet som omfattar i stort sett alla samhällssektorer. Länsstyrelsens främsta uppgift är att främja länets utveckling och sörja för en god miljö. Länsstyrelsen kommer tillsammans med fyra andra länsstyrelser att ingå i ett tvåårigt projekt om mångfald och antidiskriminering och söker därför Projektledare. Länsstyrelsen söker en projektledare för att driva ett regionalt samverkansprojekt mellan sex statliga myndigheter i Dalarna om mångfald och antidiskriminering. Målsättningen med projektet är att myndigheternas arbete med att öka den etniska mångfalden utvecklas genom kunskap och metodutveckling samt att finna former för samverkan och ett strukturerat erfarenhetsutbyte. Integrationsverket, diskrimineringsombudsmannen och verket för förvaltningsutveckling (VERVA) kommer att delta som stödjande aktörer i projektet som är ett av fem parallella länsprojekt. Arbetsuppgifter: Som projektledare ska du samordna arbetet i länet och ansvara för att övergripande mål formuleras. Du ska också stötta deltagande myndigheter i deras respektive utvecklingsarbete genom att bland annat anordna föreläsningar och andra kompetensutvecklande insatser och metodstöd för att utveckla rekryteringsarbetet. Önskvärda kvalifikationer: Lämplig högskoleutbildning och gärna praktisk erfarenhet av personal- och rekryteringsarbete. Erfarenhet av projektledning, utvecklingsarbete och arbete med andra statliga myndigheter är meriterande. Arbetet ställer höga krav på förmåga att arbeta konsultativt såväl i interna som externa miljöer. Du har god analytisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Anställningsvillkor: Visstidsanställning under två år. Tillträde: Snarast. Jämställdhet: Länsstyrelsen tar vid sina anställningar hänsyn till jämställdhets- och mångfaldsaspekten.