OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projektledare Marknadsföring
Erikshjälpen är inne i en spännande utveckling där Kommunikation- och insamlingsavdelningen behöver utökas med en rutinerad projektledare för våra kampanjer och marknadsaktiviteter.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att projektleda Erikshjälpens kampanjer och marknadsaktiviteter. Det innebär att du samordnar dina kollegors olika bidrag och ansvarar för kommunikationen både inom teamet och mot övriga intressenter, men även att delta i det kreativa arbetet. Du är aktiv i det strategiska samtalet, driver självständigt olika processer, ansvarar för leverantörer och samarbeten. Du har en viktig roll i att både utveckla och förstärka varumärkesplattform och strategier för kommunikation och insamling. Utifrån detta skapar du marknadsplaner och aktiviteter, väljer och bokar kanaler samt har övergripande kontroll på projekt, ekonomi och team.
På avdelningen arbetar ansvariga för innehåll som text, bild och video, formgivning, webb, sociala medier, evenemang och givarrelationer. Våra målgrupper är nya och trogna givare, kunder i våra butiker och alla andra som vill vara en del av arbetet för barns rättigheter, i Sverige och världen.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har arbetat några år i en liknande roll på en reklam- eller kommunikationsbyrå. Du har ett genuint intresse för riktigt vass marknadsföring och för att skapa relevanta och engagerande upplevelser i alla kanaler. Du är nyfiken, har koll på utveckling och trender inom marknadsföring och tar egna initiativ. Du gillar att vara spindeln i nätet och är van att ta övergripande ansvar, planera, strukturera och lösa problem. Du är självgående, bra på att prioritera och planera ditt eget arbete och en trygg ledare för andra. Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.
Vi erbjuder dig
Här erbjuds du en arbetsplats med starka gemensamma värderingar och tydliga mål och strategier. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och regleras med sex månaders provanställning. Vi kommer att behöva dig på plats på huvudkontoret i Huskvarna varje vecka, men visst arbete på distans är också möjligt. Som anställd hos oss blir du en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som medarbetare i Erikshjälpen kommer du att göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 17 oktober till: ansokan@erikshjalpen.se. Märk ansökan med ”Projektledare Marknadsföring”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Helena Lind, helena.lind@erikshjalpen.se.
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.