Projektledare marknadskommunikation, digital produktion & sociala medier

Projektledare marknadskommunikation, digital produktion & sociala medier

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Homerun Festivals AB, ett av Sveriges snabbast växande festivalbolag och skaparna bakom årligt återkommande festivalsuccéerna Brännbollsyran, Bayside Festival och Bonfire Festival, söker nu en kreativ och drivande kommunikationsansvarig. 
I denna nyckelposition erbjuds den kombinerade möjligheten att inte bara leda, utan också direkt medverka i skapandet av digitalt, kreativt innehåll och praktiskt utförande på festivalernas sociala plattformar. Som en del av ett härligt team på fyra personer, blir du en drivande kraft i vår marknadskommunikation, där du kombinerar strategisk skarpsinnighet med kreativt handlag. Placering antingen i Stockholm eller Umeå, där Homerun Festivals har sina två kontor.
Placeringsort: Stockholm alternativt Umeå.
Omfattning: Heltid, flexibla arbetstider med vardagar 8-17 som grund.Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Du anställs direkt av Homerun Festivals AB.
Sista ansökningsdag: 2024-03-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad rekrytering. Du är välkommen att ställa dina frågor till rekryteringskonsult Kristina Karlsson 070-577 34 61 kristina.karlsson@randstad.se

Ansvarsområden
Du ansvarar för att sköta sociala medier och den digitala marknadsföringen av Homerun Festivals produkter och event. Du kommer att upprätthålla och utveckla vår närvaro på sociala medier. Du planerar och genomför arbetet tillsammans med dina kollegor i gruppen utifrån Homerun Festivals sälj- och marknadsplan.
Utöver att leda kommunikationsprojekt, kommer du även att vara producent. Där ingår skapande och produktion av material för våra innehåll för sociala medier, digitala marknadsföringskampanjer och evenemangspromotion, inklusive grafisk produktion och videoredigering samt daglig interaktion med vår community genom inlägg och direktmeddelanden.
Projektledning:
Leda kommunikations- och marknadsprojekt kopplat till sociala medier och digital marknadsföring beroende på event.
Planera och leda skapandet av innehåll, grafisk produktion och kampanjer.
Planera för annonsering via facebook, instagram, snapchat mfl.

Producent/produktion inom enheten:
Schemalägga annonsering via facebook, instagram, snapchat mfl.
Interagera med följare på daglig basis.
Producera rörligt och grafiskt material.
Arbete på plats på festivaler.

Vad erbjuder vi?
En central roll i ett passionerat team, med möjlighet att påverka och växa i en dynamisk bransch.
Korta beslutsvägar, en uppmuntrande arbetskultur som värdesätter nytänkande och kreativitet.
Flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete, individuell lönesättning, friskvårdsbidrag och andra förmåner.


Kvalifikationer
Erfarenhet av arbete med digital marknadskommunikation, inklusive praktisk erfarenhet av grafik och rörlig media.
Färdighet i Adobe-program som Illustrator, Photoshop, Premiere.
Stark kommunikationsförmåga, både skriftligt och verbalt, med förmågan att skapa engagerande innehåll.
Förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera projekt samtidigt med en balans av kreativitet och noggrannhet.
En teamspelare med utmärkta samarbetsförmågor, som är redo att både leda och utföra arbetsuppgifter.

Körkort är inget krav.

Erfarenhet
Marknadskommunikation
Kampanjer
Kommunikation


Om företaget

Homerun Festivals Sweden AB
Homerun Festivals Sweden AB är ett fristående privatägt arrangörsbolag specialiserade på urbana musikfestivaler och större konserter. Homerun Festivals är Sveriges snabbast växande festivalbolag och ligger bakom festivalsuccér som Bayside Festival och Brännbollsyran. Brännbollsyran utsågs till årets festival på branschgalan Sweden Live 2020. Är du den drivna och kreativa kommunikationsansvarig vi söker? Vill du vara en del av ett växande bolag i hjärtat av den svenska festivalbranschen? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team! För mer information om vårt bolag och de evenemang vi driver, besök homerunfestivals.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Homerun Festivals Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2024
  • Ansök senast: 20 mars 2024

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024