Projektledare med erfarenhet av förändringsledning utifrån ADKAR, Stockholm

Projektledare med erfarenhet av förändringsledning utifrån ADKAR, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar stöd i arbetet, under och efter uppdelning av ERTMS i två organisatoriska avdelningar. Bland annat kommer det innebära att stötta i megreringen från en Sharepointyta till två nya ytor.

Detta omfattar planering, projekt- & förändringsledning, översyn av informationsmodell, leda acceptanstester, föra dialog med systemförvaltningen samt vidareutveckla avdelningsspecifika arbetssätt i Sharepoint. Uppdraget omfattar även att på ett övergripande plan stötta avdelningsledningarna i uppföljning av förändringsarbetet.

I uppdraget ingår följande huvuduppgifter:

- Ansvara för migreringstidplan
- Leda acceptanstester
- Leda migreringsarbete
- Planera och genomföra förändringsledningsaktiviteter Sharepoint
- Bistå i mätning av förändringsmognad enl. ADKAR
- Leda översyn av informationsmodell/metadatastruktur
- Bistå i översyn av behörighetsmodell
- Föra dialog med systemförvaltningen
- Leda vidareutvecklingen av arbetssätt i Sharepoint efter migrering


I uppdraget ingår vidare arbetsuppgifter som att:

- Delta i funktionsmöten.
- Säkerställa kunskapsöverföring till personal


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Teknisk eller Företagsekonomisk högskoleutbildning (180p/120p enligt gamla systemet) alternativt annan utbildning som anses likvärdig för detta uppdrag.
- Utbildning inom projektledning.
- Utbildning inom förändringsledning.

- D. Minst 8 års erfarenhet av projektledning inom verksamhetsutveckling och affärsutveckling under de senaste 15 åren.
- Dokumenterad erfarenhet av strategiarbete avseende dokumenthantering /
dokumentlagring i organisation med fler än 300 medarbetare.
- Dokumenterad erfarenhet avseende framtagande av riktlinjer för dokumentens
livscykelhantering och bevaranderegler.
- Dokumenterad erfarenhet av att ha tillämpat förändringsledning utifrån ADKAR.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Certifierad förändringsledare där ADKAR är en del av ramverket som certifikatet
omfattar.
- Minst två års dokumenterad erfarenhet av stöd till offentlig verksamhet som bedriver
infrastrukturprojekt som är kopplade till re- och nyinvestering i järnvägsanläggningar.
- Dokumenterad erfarenhet av antingen migrering, eller systeminförande av administrativt stödsystem baserat på MS Sharepoint.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024