OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en medarbetare med ansvar för samordning och hantering av produktionsärenden inom leveransområdet/systemområdet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter inom aktuellt leveransområde är att ansvara för koordinering och hantering av driftsrelaterade frågor och incidenter som rör leveransområdet. Rollen benämns Drift- och supportansvarig.
Rollen innebär både att säkerställa att bra arbetsrutiner och processer finns för hantering av supportärenden samt att dessa efterlevs, men även att hantera aktuella problem/incidenter i produktion samt agera förebyggande.
Det är viktigt att ha en god teknisk förståelse för att snabbt kunna göra en konsekvensbedömning då en incident inträffar samt att koordinera, ofta mellan olika leveransområden, leda och kommunicera internt och med kund kring rätt åtgärd för att lösa incidenten.
I rollen är man också ansvarig för arbeta långsiktigt och lyfta och driva kvalitetsbrister och förbättringar för stabil applikationsdrift.
För att nå framgång i detta uppdrag bör du kunna agera i ett högt tempo och snabbt ställa om enligt nya förutsättningar. Du bör även ha hög social kompetens och vara duktig på att kommunicera och samverka och lösa problem med både interna och externa parter.
Arbetsuppgifter:
- Applikationssupport - Säkerställa leverans av 3:e linjens applikationssupport
- Dokumentation - säkerställa aktuell och nödvändig IT-relaterad dokumentation för snabb felsökning vid incidenter samt för hantering av övriga supportärenden för de system och tjänster som ingår
- Agera Spoc (Single point of contact) för i driftrelaterade frågor inom leveransområdet
- Bevakning av våra informations- och tjänsteleverantörer samt andra externa intressenter
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års erfarenhet av förvaltningsledning (hantering av driftsatta system) i IT-organisation
- Varav minst 1 års förvaltningsledning med ansvar för verksamhetskritiska applikationer med komplexa integrationer med flertalet interna och externa system
- Varav minst 2 års erfarenhet av förvaltningsledning i en agil leveransorganisation
- Minst 3 års erfarenhet av att leda team på minst 10 heltids-personer
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med IT-infrastruktur
- Minst 2 års erfarenhet av systemutveckling
- Erfarenhet av förvaltningsledning IT inom statlig myndighet eller liknande större organisation (minst 2000 anställda)
- Minst 1 år som ansvarig för kundservicefunktion eller motsvarande
- Eftergymnasial utbildning inom Data/IT, eller motsvarande kompetens
- Scrummaster eller likande utbildning inom agil metodik
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Projektledningscertifiering eller likande utbildning
Språkkunskaper
- Utmärkt svenska i tal och skrift.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström