OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 14 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget innebär initialt och främst att agera som projektledare för ett av projekten. Projektet syftar till att anpassa körningen av HVDC-kablar för att möjliggöra handel med reserver över HVDC som är en förutsättning för anslutning till europeiska balanseringsplattformar.
Du blir ansvarig för att driva och koordinera förändringsinitiativ där t.ex. flera delar av verksamheten, och projekt är inblandade, säkerställa kravbild och att verksamhetens behov uppfylls, samt i vissa fall driva genomförandet av förändringen. Du ansvarar för att utveckling av nödvändiga ändringar i IT-stöd beställs och följs upp.
Arbetsuppgifter:
- Statusrapportering, resurshantering, riskhantering för projektet
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom projektet
- Avtalshantering inkl driva dialog med motpart
- Kravställning, koordinering och uppföljning av IT-utveckling
- Koordinering med kravställare inom organisationen och deltagande i Nordiska grupper och projekt inom området.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleutbildning med teknisk inriktning motsvarande master nivå
- Erfarenhet och arbetat i projektledarroll i minst 10 år i projekt med införande av nytt IT stöd och verksamhetsförändringar.
- Minst 2 års erfarenhet av förvaltningsmodell PM3
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med agila utvecklingsprojekt
- Erfarenhet av att ha lett projekt inom offentlig sektor om minst 2 år.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av att ha arbetat för och lett projekt inom offentlig sektor.
- Dokumenterad kunskap om elmarknaden i Sverige och Norden.
- Erfarenhet av avtalsarbete
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström