OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Huvudleveranser för projektet, som är i uppstartsfasen, är framtagning av bland annat systemhandling, MKB och underlag för järnvägsplan. Det innefattar även tillsättning (tillsammans med programmets funktionsansvariga) och vid behov upphandling av resurser samt genomförandet av upphandling, genomförande av entreprenader och slutligen överlämning av slutresultatet till mottagande förvaltning.
Arbetsuppgifter:
- Planera och driva projektet i enlighet med fattade beslut och ingångna avtal samt enligt kundens Projekt- och programhandbok.
- Säkerställa leveranser inom projektets omfattning och tidplan.
- Verka för och främja god samverkan med parter och andra intressenter.
- Samordna arbetet med övriga projekt och funktioner inom programorganisationen.
- Resursplanera, bemanna och utveckla projektorganisationen.
- Arbeta aktivt med projektledningens kunskapsområden som integration, resurshantering, intressenthantering, riskhantering, tidplanering etc..
- Förbereda och processleda avstämnings-, projektgruppsmöten och workshops samt analysera och bearbeta material och resultat från dessa.
- Ansvara för samordningen och kommunikationen med såväl interna som externa intressenter.
- Bereda och förankra vägval inför beslut.
- Företräda TF i ekonomiska ärenden och ansvara för att projektmedlen används på ett ändamålsenligt sätt genom ekonomisk styrning såsom budget och prognosarbete.
- Statusrapportera enligt överenskommen modell.
- Skriftligt dokumentera processen löpande - möten, workshops, e-postkorrespondens, kommunikation, utredningar.
- Ansvara för att projekt överlämnas till mottagare och att leveranser är genomförda enligt projektbeställningen.
- Stänga projektet, sammanställa erfarenheter och leverera slutrapport.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Dokumenterad erfarenhet om minst 10 år som projektledare i infrastruktur- och anläggningsprojekt.
- Erfarenhet av projekt i beställarorganisation om minst 3 år.
- Erfarenhet av lett minst ett projekt med en budget på över 100 mkr.
- Erfarenhet av samverkan med intressenter såsom exempelvis kommuner och olika verksamhetsutövare.
- Dokumenterad erfarenhet från minst ett järnvägs- alternativt spårvägsprojekt.
- Erfarenhet från framtagande av systemhandling av infrastrukturprojekt.
Utbildning:
- Högskole- eller civilingenjör med inriktning mot bygg och anläggning (exempelvis Väg och Vatten eller Samhällsbyggnad).
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 5 år som certifierad projektledare inom PMI eller IPMA.
- Erfarenhet från framtagande av järnvägsplan. Styrkes med 1 referensprojekt/uppdrag i CV.
- Dokumenterad erfarenhet från minst två tidigare projekt upphandlade enligt LOU/LUF.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedvetenhet.
- Kommunikativ.
- Bra samarbetsförmåga.
- Lyhördhet.
- Ordning och reda.
- Effektiv.
- Målinriktad.
- Kan arbeta självständigt och kan hantera arbete i en miljö där förutsättningarna förändras.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström