OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.
Är du vår nya IT kollega? Till vår IT avdelning söker vi nu en Project Manager inom området Pay.
Som Project Manager har du det övergripande ansvaret för hela projektet och ansvarar för att projektets resultat blir i enlighet med de uppsatta och att projektet genomförs inom fastställda ramar. Du kommer att arbeta och rapportera enligt företagets projektmodell och delta i företagets projektledarforum.
Azets Insight AB är en ledande leverantör av outsourcingtjänster inom redovisning, lön och ekonomisk rådgivning. Vi arbetar för att effektivisera våra kunders affärs- och administrativa processer genom vår kompetens och automatiserade systemlösningar inom redovisning och lön. Företaget har lösningar, koncept och offshore kapacitet som integreras med kundens verksamhet, vilket innebär att resurser frigörs för kunden som därmed också kan fokusera på kärnverksamheten och uppnå långsiktiga konkurrensfördelar.
Azets är ett entreprenörsdrivet företag med en lång historik av stark tillväxt och lönsamhet. Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande arbete med stor frihet under ansvar. Du kommer till ett team med positiv inställning och som trivs tillsammans. Du kommer att vara placerad på vårt svenska huvudkontor på Lindhagensgatan eller Infra City.
I rollen har du kontakter både externt och internt, kommunikationsförmåga är viktigt så du kommer att behöva kommunicera kring projektet och dess resultat löpande. Du kommer att styra och leda projektarbetet genom att stödja projektmedlemmarna i arbetet att nå projektets målsättningar. Som projektledare ansvarar du för att projektet uppnår överenskommet projektmål på utsatt tid och med kontrollerad resursanvändning.
Vad söker vi? Vi söker dig som antingen redan haft rollen som Project Manager eller en som har erfarenhet av olika typer av Pay projekt/drift som vill ta nya utmaningar och växa. Du behöver ha minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna från en löne- eller IT-avdelning och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projekt. Du bör ha kunskaper och intresse för de tjänster och systemlösningar som vi säljer. Då du ibland kommer fungera som kundernas tekniska bollplank ser vi att du har en viss teknisk kompetens och att du inte är teknikrädd. Du bör ha generellt IT/applikationskunnande och vi förutsätter att du har erfarenhet av Windows operativsystem och Officepaketet.
För att lyckas i rollen krävs att du är självgående med egen drivkraft att arbeta mot uppsatta mål med ett strukturerat arbetssätt och god organisationsförmåga. Vidare behärskar du både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Låter detta som din tjänst? Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt dock senast den 30 september 2017.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Jerresand
+46 705612483
Anders Fryxell
+46 70 921 43 82
Erik Bekkåsen
+47 95919249