OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 15 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget innebär att gå in som representant i Product mgmt teamet, samt att delta i linje och projektaktiviteter lokalt. Tex som sammanhållande för övergripande krav, ledning och koordinering av lokala aktiviteter, representera kunden i lokala projekt, ansvara som produktägare lokalt för en eller flera produkter.
Arbetsuppgifter:
- Delta i product management-teamet inom det agila tåget som Product Manager och därmed säkerställa att behov av systemstöd inom balansering blir hanterade och mötta.
- Säkerställa att alla intressenters behov kommer in i backlogen och att en prioritering på övergripande nivå sker.
- Leda och coacha Product Owners.
- Bidra i linjearbetet med att forma processer, arbetssätt och roller i gränssnittet.
- I mån av tid kan andra arbetsuppgifter inom området och i linjeverksamheten vara aktuella, exempelvis uppdragsledning, förändringsledning, representera kunden i interna projekt, stöd och avlastning till chef i olika frågor.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskole/universitetsutbildning inom område vi bedömer relevant, alternativt motsvarande erfarenhet
- Certifierad kravledare och projektledare
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med produktledning med flera utvecklingsteam (product management) i storskaliga agila organisationer, exempelvis enligt SAFe
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom projekt-, produkt-, eller förvaltningsledning (taktisk nivå), med stor omfattning och komplexitet.
- Minst 2 års erfarenhet av energibranschen, speciellt inom elmarknad och balansering
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat i gränslandet IT och verksamhet med behovsinsamling i en agil kontext
- Flytande svenska och engelska
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av projekt- och eller produktledning inom offentlig sektor
- Kunskap om den framtida Europeiska balanseringsmarknaden
- Erfarenhet av att arbeta i komplexa agila projekt med flera parter och länder inblandade
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström