OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget innebär att driva projekt eller delprojekt inom digitaliseringsprogrammet, framför allt inom digital hantering av anläggningsinformation, där ett flertal delprojekt ingår.
En viktig del i arbetet är att koordinera projektets aktiviteter med IT-enheterna och IT-förvaltningen. Detta innebär också att du deltar i programledningen och håller regelbundna projektstyrgruppsmöten.
I rollen som verksamhetsledare inom digitalisering kommer du främst att ansvara för projekt såsom digital hantering av exempelvis anläggningsinformation. Du kommer också ha en viktig roll att samordna andra initiativ inom digitalisering och informationsförvaltning där ett stort arbete pågår att se över kundens anläggningsinformationsmodell och system för anläggningsregister.
Arbetsuppgifter:
- Projektledning med kostnads- och tidsuppföljning
- Koordinering och organiserande av styrgrupper
- Omvärldsbevakning och planering av pilotprojekt inom digitalisering för kraftindustri och större infrastrukturer
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleexamen, gärna inom systemvetenskap, IT, systemintegration, System i teknik och samhälle, industriell ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom projektledning eller motsvarande erfarenheter från större projekt/verksamhet.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet från kraftbranschen alternativt större systemutvecklingsarbete.
- Du talar och förstår både svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Två års arbetslivserfarenhet av digitalisering och automatisering inom kraftindustri eller för större infrastrukturprojekt
- Två års erfarenhet från informationshantering såsom databashantering, alternativt informationsstandarder (IEC-81346)
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Nyfiken, orädd och med intresse för att utveckla sig själv och andra
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström