Projektledare med erfarenhet av upphandlingar, Stockholm

Projektledare med erfarenhet av upphandlingar, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Shaya Solutions är inte nästa generations företag - utan nutidens och för alltid samtidens företag - inom IT, Management- och Ingenjörstjänster.

Hybrid - vi kombinerar fördelarna i det traditionella konsultbolaget med fördelarna i den traditionella konsultmäklaren.

En inspirerande arbetsmiljö för professionell tillväxt och personlig utveckling blir då en naturlig del. Med vår breda expertis inom olika områden och nära samarbete med kunder erbjuder vi skräddarsydda lösningar.

Varför ska du söka just till oss utöver själva rollen om du söker anställning?
Läs gärna 'Om oss' här; https://www.shayasolutions.com/om-oss
Samt hur våra villkor kan se ut; https://www.shayasolutions.com/guidelines

Om du söker uppdraget som underkonsult (så kallad Partner) kan du läsa mer om hur vi hanterar den processen; https://www.shayasolutions.com/partner

Jobbet (om du söker anställning) alternativt konsultuppdraget (om du vill vara underkonsult)
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca: 5 månader med option på förlängning.- Vi hittar alltid ett nytt uppdrag i god tid innan uppdragets slut såvida kunden inte har för avsikt att förlänga uppdraget.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%


Uppdragsbeskrivning:

Uppdraget innebär att vara projektledare för upphandlingar inklusive nödvändiga förstudier och utredningar, och i den rollen ansvara för att leda arbetet genom de olika stegen.

Konsulten ska säkerställa framdrift, fånga krav samt förankra process och resultat. Konsulten ansvarar även för framtagande (och uppföljning) av projektplan inklusive riskhantering. Konsulten kommer att arbeta i nära samarbete med ett antal sakkunniga, såväl interna som externa. I övrigt sedvanliga projektledaruppgifter såsom att leda workshops, projektmöten och sammanställa underlag till styrgrupp för rapportering, beslut eller prioriteringar.

Uppdraget förutsätter erfarenhet av att ha projektlett upphandlingsuppdrag. Det är också viktigt med erfarenheter inom Transport & Infrastruktur. Konsulten kommer att agera i en strategiskt ledande roll i uppdraget vilket även ställer krav på god ledarskaps- och samarbetsförmåga. Konsulten arbetar i beställarens mallar och/eller verktyg.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 9 års erfarenhet av upphandlingsprojekt.

- Erfarenhet av att projektleda minst 3 stora upphandlingsprojekt med mycket hög svårighetsgrad/komplexitet.

- Erfarenhet av att projektleda minst 3 upphandlingsprojekt som omfattade offentlig upphandling enligt LOU, LUF eller LUK.

- Erfarenhet av att projektleda minst 3 förstudier och/eller utredningar inför offentlig upphandling.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av minst 1 projekt avseende upphandling inom Transport & Infrastruktur.

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete åt en offentlig myndighet/förvaltning alternativt i en politikerstyrd organisation.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Prestigelös och lösningsfokuserad.

- Analytisk och strukturerad i sitt arbetssätt.

- Självgående och drivande.

- Tar ansvar för ledning av sitt och andras arbete.

- God samverkans- och kommunikationsförmåga.

- Lägger stor vikt vid att leverera med noggrannhet och kvalitet.

- All kommunikation förväntas ske på svenska och samtliga dokument författas på svenska.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i Word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2023
  • Ansök senast: 23 augusti 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024