Projektledare med Fokus på Kravsamordning och Avtalshantering, Stockholm

Projektledare med Fokus på Kravsamordning och Avtalshantering, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 50%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Rollen som Projektledare med fokus på kravsamordning och avtalshantering innebär främst att kravställa, granska och kvalitetssäkra de projekt inom en viss sektion. Uppdraget omfattar komplex avtalsuppföljning då det är kunden och kommunen som bygger dessa bytespunkter och kunden ska ställa krav på utrustning och utformning inom dessa bytespunkter för att sedan granska att parterna gjort enligt de krav som har ställts.

Samverkan med aktörer såsom andra myndigheter, kommuner och fastighetsägare är avgörande.

Projektledaren kommer leda projekt med kravställning, kravhantering, granskning av krav, avtalshantering, resursanskaffning, projektering, framtagning av upphandlingsdokumentation, upphandling samt genomförande och överlämnande av projekten.

Som projektledare inom dessa projekt krävs att du tidigare har arbetat med en kravmassa och kan kravhantering samt avtalsuppföljning. Avtalsstrukturen är komplex och kräver stor erfarenhet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Civilingenjörsutbildning eller annan 5-årig högskoleutbildning med inriktning mot teknik eller samhällsbyggnation (bygg, produktion).

- Dokumenterad utbildning i projekledning (XLPM, IPMA, PMI eller motsvarande).

- Minst 10 års dokumenterad erfarenhet i rollen som projektledare i minst 2 stora projekt om minst 500 MSEK vardera, med fokus på kravuppföljning. Budget ska framgå i CV under respektive uppdrag.

- Minst 10 års erfarenhet som projektledare hos en beställarorganisation.

- Minst 10 års dokumenterad erfarenhet från kravuppföljning i komplexa upphandlingsprojekt med flera kravställande intressenter från olika organisationer (flera myndigheter eller styrande intressenter som kravställer med olika kravställningar).

- Erfarenhet att författa formella beslutsdokument, minst 3 exempel från ett eller flera tidigare uppdrag.

- Minst 10 års dokumenterad erfarenhet att självständigt genomföra kravhantering (inklusive intressenthantering, kravanalys och validering), varav minst 3 år inom offentlig verksamhet. Beskriv under respektive uppdrag i CV vad konsult haft för arbetsuppifter inom kravhantering.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Forskarutbildning inom teknik, krav eller Produktion.

- Relevant säkerhetsutbildning avsende spårtrafik såsom BasVista/ElVis.

- Minst 10 års dokumenterad erfarenhet av avtalsuppföljning i mycket komplexa projekt. Med mycket komplexa projekt avses flera kravställare och avtalsägare från olika organisationer inom offentlig verksamhet.

- Minst 5 års erfarenhet av kravvalidering mot både beställare och leverantör i ett eller flera stora projekt med en budget på minst 850 MSEK. Budget ska framgå i CV.

Önskemål om personliga egenskaper:

- God kommunikationsförmåga.

- Noggrann och strukturerad.

- God samarbetsförmåga.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 4 mars 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Project Manager till Linköping

Project Manager till Linköping

28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024