OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HORNBACH Byggmarknad AB
HORNBACH värnar lika mycket om sina anställda som sina kunder. Grunden för ett framgångsrikt företag är ett gott arbetsklimat, vilket resulterar i nöjda kunder. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats där du dagligen kommer att möta nya utmaningar. Det gemensamma för alla våra medarbetare är egenskaper som ansvarskänsla, respekt och arbetsglädje.
Har du en vilja att förbättra och operativt arbeta med projekt, processer, logistik och förändringsarbete? Är du personen som alltid vill leverera det där lilla extra och som alltid ser möjligheter där andra ser hinder?
Nu söker vi vår nästa drivna team-spelare hos oss! Du som har stort intresse för problemlösning och att få vara med och bidra till den operativa verksamhetens framgång – se hit! Vill du jobba för ett bolag som ligger i framkant inom bygghandeln i Europa? Nu söker vi en projektledare med fokus på processledning till vårt huvudkontor i Göteborg.
Dina Arbetsuppgifter
Du kommer ha en nyckelroll som projektledare med processledningsansvar i att driva HORNBACHs verksamhet framåt.
Stor del av dina arbetsuppgifter kommer vara att vidareutveckla befintliga arbetssätt inom vår operativa verksamhet. Rollen kommer innebära spännande arbete med att bedriva processanalys, identifiera förbättringspotential och ha ett nära samarbete med vår utvecklingsavdelning i Tyskland, våra varuhus runtom i Sverige, samt vårt huvudkontor i Göteborg. Då tjänsteresor är en grundläggande del i arbetet med att implementera och förvalta processer tillsammans med våra medarbetare, är flexibilitet en förutsättning i denna spännande och utvecklande roll. Även tjänsteresor inom Europa kan förekomma.
Tjänsten innebär också att du kommer agera projektledare vid införandet av nya processer, arbetsmetoder och verktyg som du också implementerar och förmedlar operativt i varuhusen. Du leder och faciliterar med glädje workshops och utbildningar med syfte att skapa förståelse och engagemang. Denna roll innefattar även att till viss del förvalta och se till att redan implementerade processer löper enligt plan i den operativa verksamheten.
Rollen som projektledare hos oss innebär förutom spännande operativt samarbete likt ovan, även en del administrativa arbetsuppgifter där du får skapa innovativt och tydligt utbildningsunderlag och stöd till våra medarbetare samt säkerställa att redan implementerat material förblir uppdaterat och lättillgängligt på vår interna plattform.
Din Profil
Vi tror att du som söker har:
* En eftergymnasial utbildning inom logistik, processutveckling, projektledning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
* Du som söker har tidigare erfarenhet av att driva projekt och genomföra förändringar med goda resultat.
* Som person har du en hög analytisk förmåga, är kommunikativ och pedagogisk samt är en naturlig relationsbyggare.
* Du är duktig på att utforma och dokumentera arbetsmetoder och processbeskrivningar och bör därför ha goda administrativa kunskaper.
* Du är självgående och initiativtagande samt duktig på att planera och slutföra dina projekt.
* Det är mycket meriterande om du behärskar Office-paketet på avancerad nivå, med betoning på Excel.
Vi värdesätter teambeteende och samarbete och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kunskaper i tyska är mycket meriterande.
En hel del resor i tjänsten förekommer, varför B-körkort i denna tjänst är ett krav.
Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Heltid 40 tim/veckan.
Lön: Lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal med Unionen.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Låter detta som en beskrivning av just dig? Är du redo att ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss på HORNBACH?
Vi ser fram emot din ansökan!