OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 4 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget som projektledare innebär att inom givna ramar (budget, tid, omfattning, kvalitet) leda och styra arbetet för projektet. I stort innebär detta att planera, organisera och genomföra projektering och produktion. Projektledaren rapporterar till programledaren.
Arbetsuppgifterna:
- Leda och genomföra projektet i enlighet med fastställd projektspecifikation avseende omfattning, tid, kostnader och kvalitet samt enligt direktiv från programledare.
- Ansvara för att projekt drivs i enlighet med programmets och projektets ledningsplaner och rutiner samt enligt direktiv från programledare.
- Säkerställa att projektet följer miljö- och arbetsmiljöplaner. Motta och delegera vidare arbetsuppgifter avseende arbetsmiljö och säkerhet inom projektet.
- Företräda kunden i ekonomiska ärenden och ansvara för att projektmedlen används på ett ändamålsenligt sätt genom ekonomisk styrning och prognosarbete mot kommande fastställd budget.
- Statusrapportera skriftligt varannan månad och muntligt varje månad på programledningsmöte.
- Ansvara för resursplanering och medverka vid avrop av projektets konsulter. Det innebär projektanpassning av uppdragsspecifikationer och kravprofiler.
- Genomföra projektspecifik introduktion till projektmedlemmarna.
- Ansvara för att projektets leveranser överlämnas till mottagare och genomförs enligt överlämningsplan och leverabellistor.
- Stänga projektet, sammanställa erfarenheter och leverera slutrapport.
- Ansvara för samordningen och kommunikationen med såväl interna som externa intressenter.
- Ansvara för att projektet tar fram underlag för beslut om ändringar, som har initierats i RBUs ändringshantering och att finansiering är godkänd innan ändringar implementeras i projektet.
- Ansvara för att projektet löpande arbetar med riskhantering och åtgärder, med stöd av RBUs riskhanterare.
- Leda, agera mentor och vara förebild och bollplank för projektmedlemmarna.
Befogenheterna omfattar;
- Befogenhet att fatta beslut om ändringar och tillägg inom beslutad projektbudget, tidsplan och omfattning (kvalité).
- Företräda för projektets räkning i kontakt med externa aktörer, t.ex. myndigheter (t.ex. kommuner), konsultföretag, leverantörer och entreprenörer.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst högskoleutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
- Minst 10 års sammanlagd arbetslivserfarenhet från ledande eller samordnande arbetsuppgifter inom produktion i anläggningsprojekt och/eller järnvägs- eller spårvägsprojekt varav projektledning i minst tre projekt över 150 miljoner kr vardera.
- Erfarenhet av att driva minst fem parallella projekt samtidigt hos en offentlig beställare med ett totalt värde uppgående minst till 300 miljoner kr under de senaste fem åren.
- Dokumenterad erfarenhet från grundläggningsarbeten från minst tre olika projekt med ett totalt värde uppgående till minst 100 miljoner kr under de senaste tio åren.
- Erfarenhet av överbesiktning i minst ett projekt under de senaste fem åren.
- Dokumenterad erfarenhet från produktion BEST från minst tre olika projekt med ett totalt värde uppgående till minst 100 miljoner kr under de senaste tio åren
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av granskningsprocess av projekterade handlingar i minst tre olika projekt under de senaste tio åren.
- Dokumenterad erfarenhet från produktion byggnadsverk från minst tre olika uppdrag med ett totalt värde uppgående till minst 100 miljoner kr under de senaste tio åren
- Dokumenterad erfarenhet från minst tre olika entreprenader i järnvägsmiljö med pågående trafik
- Dokumenterad erfarenhet från uppdrag inom offentlig verksamhet i minst fem år.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- God datorvana inom Microsoft Officepaketet
- Körkort B inkl. tillgång till egen bil.
- Du har utpräglad initiativförmåga, är driven, ansvarstagande, ärlig och uppriktig.
- Du ser till att saker blir gjorda och är van vid att arbeta självständigt.
- Du arbetar strukturerat och metodiskt.
- Vi ser gärna att din personlighet är engagerad, nyfiken och lyhörd.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström