Projektledare med inriktning mot förenkling och digitalisering

Arbetsbeskrivning

På Tillväxtverket arbetar vi för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.


Om tjänsten

Vi söker projektledare till enheten Enklare myndighetskontakter. Vill du vara med och göra vardagen enklare för många svenska företag och företagare? På Tillväxtverkets avdelning Förenkling jobbar vi med att skapa morgondagens digitala myndighetskontakter. Om du är intresserad av samhällsutveckling är det här ett jobb för dig. Enhetens ansvar är bl.a. att bidra i utvecklingen av innehåll och tjänster på framtidens verksamt.se och i digitala ekosystem för enklare myndighetskontakter. Tillväxtverket utgår alltid från företagens behov och använder moderna metoder för det, såsom tjänstedesign och agila utvecklingsmetoder.

Tjänsten innebär att arbeta med att utveckla verksamt.se till en tjänst som förenklar företagens myndighetskontakter genom att ta tillvara digitaliseringens möjligheter. Arbetet sker bl.a. inom Tillväxtverkets uppdrag att skapa tjänster för sammanhållna guidade processer, minskat uppgiftslämnande och samlad information till företag inom livsmedelskedjan. Exempelvis inom Tillväxtverkets regeringsuppdrag inom livsmedelsstra-tegin för några centrala grenar inom livsmedelskedjan att skapa tjänster för samman-hållna guidade processer, minskat uppgiftslämnande och samlad information till upp-giftslämnaren om hur ärendet fortskrider. Företagens behov är utgångspunkten och nyttoanalyser, uppskattningar av kostnader för företagen samt samhällsekonomiska beräkningar är viktiga delar av arbetet.


Ditt tjänstgöringsställe är Stockholm.

Vi söker dig som har:


• Utbildning från universitet eller högskola, motsvarande minst tre års studier, inom område: ekonomi, samhällsvetenskap, systemvetenskap, informatik eller annat område som Tillväxtverket bedömer som relevant eller motsvarande erfarenhet inhämtad på annat sätt.
• Minst tre års erfarenhet av projektledning samt att leda utvecklingsprojekt
• God erfarenhet av kommunal eller statlig tillståndshantering
• God erfarenhet av att genomföra behovsanalyser, nyttoanalyser och annat strategiskt underlag för inriktning samt uppföljning av verksamheten
• God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska

Följande är meriterande:


• Erfarenhet av verksamhetsutveckling, strategiskt kommunikationsarbete, förändringsledning och kunskap om och erfarenhet av att jobba med metoder för användardriven utveckling, exempelvis tjänstedesign
• Erfarenhet av förenklingsarbete ut ett strategiskt perspektiv samt utvecklingen av digital förvaltning i Sverige
• Erfarenhet av att skapa väl fungerande team och ett gott samarbetsklimat
• God förmåga att hålla presentationer och att kommunicera verksamhetens område internt och externt
• Erfarenhet av att hålla workshops

Som person söker vi dig som är mål- och resultatinriktad, strategisk och kommunikativ. Du är drivande och har god samarbetsförmåga.     

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2020.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Åsa Talamo, enhetschef för Enklare myndighetskontakter, 08-681 92 00. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Carola Olofsson, 08-681 91 07. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.

Vi sitter centralt i Stockholm i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxtverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 19 maj 2020

Besöksadress

Götgatan 74
None

Postadress

Box 4044
Stockholm, 10261

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024