OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Development Office (avdelningen Donatorrelationer vid Lunds universitet ansvarar för att skapa, utveckla och vårda ett långsiktigt och ömsesidigt samarbete mellan universitetet och näringsliv, stiftelser, organisationer och privatpersoner genom att med filantropiska medel stärka universitetet och dess forskning och utbildning.
Externa medel spelar en allt viktigare roll för att finansiera strategiska satsningar i syfte att stärka ställningen som ett av Europas ledande universitet.
Sedan flera år drivs ett framgångsrikt arbete med fundraising, både nationellt och internationellt. Vi ledde en framgångsrik donationskampanj i samband med universitetets 350-årsjubileum.
Nu står Lunds universitet inför stora satsningar och vi vill behålla ambitionsnivån. Därför söker vi en projektledare med inriktning mot fundraising. Det är ett spännande och utmanande uppdrag i kreativ universitetsmiljö.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla kontakter med forskare och medarbetare inom universitetet och samarbetspartners utanför universitetet. Du kommer att arbeta med omvärldsbevakning med fokus på trender inom det filantropiska området och utveckling i näringslivet, utveckling av våra koncept och strategier för donatorvård, research inför fundraisingprojekt i Sverige och internationellt samt allmän administration i nära samarbete med avdelningschefen. Du kommer också att ansvara för identifiering och kontaktskapande gentemot nya målgrupper av donatorer och du driver och ansvarar själv för dina projekt. Arbetet bygger på god kunskap om universitetets verksamhet och ett intresse för såväl vetenskap och akademi som omvärldens och donatorers behov.
Du har också huvudansvar för vårt CRM-register, kontakter med ansvariga för alumnnätverket samt arbetar tillsammans med sektionens eventkoordinator vid planeringen av våra evenemang. Du är även behjälplig med administrativa arbetsuppgifter för styrelser med koppling till Development Office och medverkar i utvecklingen av vår kommunikation i sociala medier.
Anställningen är heltid med placering i Lund. Du rapporterar till avdelningschefen för Development Office.
Kvalifikationer
Utbildning och arbetslivserfarenhet
Du har en akademisk examen med inriktning mot management eller marknadsföring
Du har erfarenhet av marknadsföring och kommunikation i komplexa organisationer
Du har inblick i och förståelse för fundraisingarbete och internationellt samarbete
Du har en dokumenterat god förmåga att koordinera, organisera och driva projekt från idé till avslut enlig plan
Du har en dokumenterat god analytisk och administrativ förmåga
Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska såväl som engelska
Det är meriterande om du har arbetat med CRM-register i universitetsmiljö med inriktning mot fundraising, samt erfarenhet av att ha arbetat med alumnirelationer.
Personliga egenskaper
Du är dokumenterat självgående med stark initiativförmåga
Du är kvalitetsmedveten och serviceinriktad med hög integritet
Du är flexibel, lyhörd och har hög social kompetens
Du är orädd och driven i arbetet med att ta nya kontakter
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Övrigt
Eventuellt kommer provanställning att tillämpas.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Sektionen Forskning, samverkan och innovation (FSI) har ett övergripande ansvar för att stödja lärare, forskare och ledning på olika nivåer i frågor som rör forskningsfinansiering, nyttiggörande av forskningsresultat, kommersiellt eller på annat sätt, uppdragsutbildning, studentinnovation och samverkan med det omgivande samhället. FSI består av fem avdelningar med totalt över 100 medarbetare: LU Innovation, Forskningsservice, Samverkan, Uppdragsutbildning och Donatorrelationer. FSI leds av en sektionschef och har en viktig strategisk roll för universitetets utveckling lokalt, nationellt och internationellt.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.