Projektledare med kommersiellt ansvar

Projektledare med kommersiellt ansvar

Arbetsbeskrivning

Projektledare med entreprenaderfarenhet från leverantörssidan

Projektavdelningen ansvarar bland annat för:
Koordinera säljinsatser från tilldelad förfrågan till offert och signerat kontrakt
Kommersiellt ansvarig för projektet
Projektledning från kontrakt till utförd leverans och överlämning
Projektering, kalkylering, byggnation, besiktningar, överlämning
Sätta och följa upp budgetar inom projekten
Projekt med stålkonstruktioner… lägg till det som behövs

Arbetsuppgifter / Din roll
I rollen som projektledare kommer du främst ansvara för att projektera anläggningar i Sverige i mälardalsområdet. Du kommer även ha en stor roll inom att organisera och leda projekt i utförande fasen, utföra arbetsberedningar samt bemanna projekten tillsammans med installationsledare. Du planerar inköp och logistik i projekten samt deltar i offert- och kalkylarbete. Du kommer även att ansvara för att hantera det entreprenadkontraktet i relation till din kund med alla delar som det innebär.

Som projektledare är du ansvarig för bl.a.:
Planera och följa upp tidplaner, bemanning och ekonomi i projekten
Göra arbetsberedningar och riskanalyser
Organisera och leda byggprojekt tillsammans med bygg- och installationsteam
Delta i framtagning och, utförande/uppföljning av projektering i projektets olika skeden
Delta i och koordinera offert- och kalkylarbete
Planering av inköp & logistik
Kontakt med beställare och underentreprenörer

Bakgrund / Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av eller vill utvecklas mot projektledning.
Vi letar efter dig som vill ta steget vidare från projektör och som är intresserad av projektledning.
Intresserad av utveckla din kommersiella roll

Du tycker om att arbeta i team med nära och snabba beslut, är nyfiken på att leda ditt eget eller andras arbete. Du är strukturerad och prestigelös med ett tekniskt intresse, i kombination med en kommersiell och utåtriktad personlighet. Du vill lära dig nya saker och utvecklas i din roll.

Du har:
Byggteknisk utbildning eller lång erfarenhet
Flerårig CAD-erfarenhet inom bygg- eller anläggning
Goda kunskaper inom Excel
God formuleringsförmåga i tal och skrift för både svenska och engelska
B-körkort

Meriterande om du:
Har kunskaper i Tekla
Har erfarenhet av säljarbete, förhandling och kundkontakt
Har stor erfarenhet av entreprenadjuridik från leverantörssidan
I dina tidigare roller ansågs vara i framkant vid användning av olika mjukvaror


Vi erbjuder
Smederna är mitt i en stor förändring och därefter på väg in i en expansiv fas där tempot är högt, vi har mycket hög kompetens inhouse och hos oss får du tidigt möjligheten ta mycket ansvar och snabbt växa det ansvaret i takt med att Smederna växer. Som medlem i vårt team är du med i projektens hela resa, från förfrågan via projektering till installation, slutbesiktning samt överlämning.
Tycker du att ovanstående passar in på dig som person och vill du vara med och forma framtiden i Smederna? Då ser vi fram emot din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Johansson
08-55645500
Kenneth Ahnelöv
08-55645501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smederna Sverige AB TUMBA
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2024
  • Ansök senast: 7 november 2024

Besöksadress

Skyttbrinksvägen 12
None

Postadress

None
TUMBA, 14739

Liknande jobb


21 november 2024