OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Teamet förvaltar och vidareutvecklar kundens it-portal, tjänstekatalog samt ärendehanteringsmotor som är baserad på MicroFocus Service Manager, SM Service Portal och SM Service Catalog. I denna miljö utvecklas och underhålls beställningsformulär och processflöden för att stödja kundens interna beställnings- och leveransflöden.
Arbetsuppgifter:
- Förvalta tjänstekatalog- och beställningskatalogsprocessen.
- Hantera beställningar för nya tjänsteförfrågningar som ska presenteras i portalen.
- Hantera ändringsbegäran i befintliga katalogartiklar.
- Vidareutveckla beställning- och tjänstekatalogshantering med kravställning, riskanalys, verksamhetsutveckling och omvärldsbevakning.
- Koordinera med projekt och andra initiativ där nya beställningar och tjänster utvecklas.
- Utveckla ny funktionalitet och nya processer för att stödja tjänstekatalog- och beställningskatalogshantering för kund.
- Daglig förvaltning av Process, Verktyg och Arbetssätt (incidenthantering, ändringshantering, problemhantering)
- Vid behov förstärka ITSM’s tjänsteområdesteam vid utvecklingsinitiativ genom att samordna och driva utvecklingsaktiviteter.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Kunskap om Servicenow i en onprem miljö.
- Kunskap inom nedanstående moduler i verktyget Service Manager från MicroFocus: Service Portal, Service Catalog, Change Management, Request Fulfillment.
- Expertkunskap i processförståelse för processer inom tjänstekataloghantering.
- Expertkunskap inom modellering av it-tjänster.
- Expertkunskap i underhåll av modell, koordinering och samverkan inom processorganisationen.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Tidigare erfarenhet av arbete med modellering av IT-tjänster.
- Tidigare erfarenhet av arbete med tjänstekataloghantering
Önskemål om personliga egenskaper:
- Tidigare erfarenhet av agilt arbete och utveckling.
- Tidigare erfarenhet av ledning av grupp samt utvecklingsinitiativ.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström