OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och lyfta duktiga kollegor att bli ännu bättre?
Sopra Steria, utsedd till en av topp-15 bästa arbetsplatserna i Sverige, via globalt renommerade Great Place to Work (GPTW). Vi växer och söker nu en nyckelperson som vill vara med och vidareutveckla vårt team med leveransledare.
Är du en erfaren leveransledare, med tidigare erfarenhet av projektledning, förvaltningsledning eller agila roller, gärna med fokus på tekniska implementationer och leveranser? Har du en passion för att skapa förutsättningar för att människor att växa? Vill du vara del av att skapa en plats där vi som människor kan växa som individer och som grupp? Om svaret är ja på dessa frågor, så kan du vara den vi söker! Som Personnel Manager (PM) kommer du ansvara för ett team på 5-10 medarbetare, men förutom att leda, lära, och inspirera ditt team, förväntas du också kunna ta egna konsultuppdrag. Dessutom ingår aktiviteter inom sälj, marknad samt affärs- och verksamhetsutveckling i rollen.
För att lyckas i rollen tror vi att du både har (minst) ett par års erfarenhet som ledare, och egen erfarenhet av att leda leveranser i någon roll om minst fyra år. Det är meriterande om din erfarenhet kommer från tekniska leveranser.
Vårt team består idag av ca 25 medarbetare med olika lång erfarenhet av rollerna projektledare, programledare, förvaltningsledare, produktägare och agila coacher. Vi arbetar ofta i team med andra kompetenser inom bolaget, där vi står för ledning och styrning.
Vem är du?
Vi söker dig som tar egna initiativ och har erfarenhet av att leda team och medarbetare i leveranser. Du föredrar att arbeta agilt och är väl bevandrad i en eller flera relevanta metodiker. Det är viktigt att du är van att arbeta med kunder, beställare och produktägare i komplexa miljöer då vi ofta är ute på avancerade uppdrag. Vi ser att du har ett intresse för tekniska lösningar och digitalisering och vill diskutera dessa med både utvecklare och personer med olika erfarenhet inom IT.
• Minst 4 års dokumenterad erfarenhet inom ditt område
• Minst 1 års erfarenhet av personalledning
• Erfarenhet av att driva leveranser på plats hos kund
• Erfarenhet av att leda ett team med olika kompetenser
• Erfarenhet av att arbeta som konsult
• Intresse av att driva affären och kunden framåt
• Relevant akademisk examen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Varför välja oss?
Den största anledningen till att du bör överväga att ansöka är möjligheten till att få lära och ständigt utvecklas tillsammans med inkluderande, kompetenta och erfarna kollegor. För oss är det en självklarhet att dela kunskap mellan oss och vi löser utmaningar tillsammans. Den kulturen har också bidragit till att vi är utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2022 av Great Place to Work. Förutom underbara kollegor får du givetvis också möjlighet att arbeta för branschens mest spännande kunder och arbeta med ett brett spektrum av projekt som bidrar till samhällsnytta.
Vi tillhör en internationell koncern och är ledande i Europa inom digitalisering. I världen är vi 47 000 medarbetare, varav 450 av oss finns här i Sverige där vi har kontor i Östersund, Stockholm, Göteborg och Malmö.
Ansökan
Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Berg, marie.berg@soprasteria.com. Under semesterperioden kan svara ta lite längre tid, ha i så fall tålamod så återkommer vi med besked under augusti.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.