OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Projektledare ansvarar du för att leda arbetet för tillståndsansökningar och miljökonsekvensbeskrivning enligt miljöbalken i projekt som beställs av företagets kunder. Huvudsakligen gäller detta tillstånd till täktverksamhet inom bergmaterialbranschen men även andra segment förekommer, som hamn- och vattenverksamhet och deponier. Ditt arbete sker i samråd med dina kunder och ni har tät kontakt för att hitta de bästa lösningarna för projektet. Du planerar dina dagar självständigt för att skapa högsta effektivitet och ansvarar för ekonomin i projektet.
Detta är en roll med varierande arbetsuppgifter och löpande kontakt med dina kunder är vital för projektets framgång. Du arbetar bland annat med:
- lokaliseringsutredningar, utredningsarbete
- drift av tillståndsprocess från start till mål, innefattande samrådsprocess med myndigheter, enskilda och övriga berörda samt hantering och besvarande av synpunkter från såväl allmänheten som enskilda individer
- upprättande av ansökningshandlingar inklusive MKB och i förekommande fall, att tillsammans med jurist leda hantering av överprövning av meddelade och överklagade tillstånd i mark- och miljödomstol.
Om företaget
Vår kund är ett väletablerat bolag med verksamhet runt om i hela Sverige. Mer information om företaget ges vid en eventuell intervju.
Din profil
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen inom relevant område, till exempel natur-/miljövetare, geovetare, civ.ing. miljöteknik/hållbar utveckling eller miljöjurist och minst ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du har relevant erfarenhet av att arbeta med upprättande av tillståndsansökningar inklusive miljökonsekvensbeskrivningar (MKB) enligt miljöbalken.
Det är meriterande om du även har någon eller några av följande erfarenheter:
- tillståndsprövningar inom gruvbranschen
- prövning enligt plan- och bygglagen
- anmälningsärenden och kontrollprogram enligt miljöbalken
- tillsyn enligt miljöbalken
Du är en noggrann, strukturerad och ansvarstagande person. Du är en god kommunikatör som är bekväm med många kontaktytor, såväl internt som externt. I denna tjänst är det ett krav att du hanterar svenska obehindrat i såväl tal som skrift, samt är van att tolka komplexa texter och framställa information på ett tydligt och korrekt sätt. Resor förekommer frekvent i denna roll, därför behöver du som söker inneha B-körkort.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Malin Ryholt på telefon 076-875 11 46 eller malin.ryholt@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson