Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi efter en Projektledare mot Inköp. Här erbjuds du en omväxlande och utmanade roll på ett mycket spännande företag. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Om rollen
Som Projektledare mot Inköp kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa kostnadseffektiva produkter och lösningar inom ditt ansvarsområde. Du kommer att leda inköpsaktiviteter för ny produktutveckling och teknologiprojekt, samt hantera och kontrollera produktkostnader genom materiallistan för både nya och befintliga konfigurationer. Rollen kräver nära samarbete med andra inköpsteam för att stödja våra inköpsinitiativ.
Huvudsakliga uppgifter och ansvar:
•Skapa inköpsplaner och strategier i samarbete med det globala inköpskategori-teamet.
•Säkerställa tidigt engagemang och initiera tvärfunktionella workshops med inköpsteam, FoU och marknad för att nå olika mål.
•Hantera och leverera kostnadsberäkningar till projektet från början till slut.
•Stödja inköpsaktiviteter och förhandlingar av nya strategiska produkter designade och ägda av leverantören.
•Göra produktkostnads- och leveranskedjeriskanalyser för olika scenarier för projekt.
•I linje med divisionens och kategoriens strategi göra affärsförslag på förstudier och projekt för produktfärdplan för att minska kostnader, förbättra kvalitet/leverans och minska risk.
Din profil
För att lyckas i rollen som Projektledare mot Inköp tror vi att du är en utåtriktad person som gärna tar kontakt med andra personer, såväl internt som externt. Du har en förmåga att driva dig själv och dina projekt framåt samt hålla ordning i projekten och följa tidsplaner. Vi tror att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra.
Skallkrav för tjänsten:
•Högskoleutbildning inom Logistik/Finans/Teknik/Motsvarande
•Erfarenhet av inköp, projekt- eller produktledning i tillverkningsmiljö
•Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande för tjänsten:
•Ingenjörserfarenhet är fördelaktigt, men inte obligatoriskt
•B-körkort
Om företaget
Företaget är lokaliserat i Kronobergs län, information om företaget ges vid intervjutillfället.
Hur du ansöker
För att söka tjänsten, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag!
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo.
För tjänsten som Projektledare mot Inköp kommer du inledningsvis vara anställd som konsult via Framtiden. Därefter har du mycket goda möjligheter att anställas av företaget.
Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Ljungby
Arbetstid: Mån-fre, flex
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996