OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätter. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 400 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.
Projektledare mot Nybyggnation av bostäder
Hur ser din arbetsdag ut?
Som Projektledare driver och leder du Riksbyggens byggprojekt. Du ansvarar för hela byggprocessen och tar vid från idéskissen fram till inflyttning, slutbesiktning, och fram till garantitidens slut.
Mer i detalj innebär rollen som Projektledare att du har ansvar för nyproduktion av bostäder, genom projektering, upphandling av byggentreprenörer och projektörer, produktion och garantitid. Du upprättar och ansvarar för budget, kostnadskalkyl och prognos för projekten.
I rollen ingår att fortlöpande under byggprojektet, ha en nära dialog och involvera fastighetsförvaltningen i projektet. Projektledaren har ett nära samarbete med konsulter och entreprenörer samt kontakt med slutkund, då det är viktigt att förstå och bemöta kundernas behov. Projektledaren leder också internt projektteam bestående av bla säljare och ekonom, samt är involverad och delaktig i försäljnings- och marknadsaktiviteter.
Vem söker vi?
Du har utbildning som bygg- eller civilingenjör eller motsvarande samt några års erfarenhet från byggbranschen och fastighetsbranschen. Det är meriterande om du har erfarenhet av ny- eller ombyggnation av flerbostadshus, med inriktning av bostadsrättsprojekt där du haft del- eller helt ansvar för processen. Du har kunskaper i och erfarenhet av projekteringsledning, upphandling och inköp, samt god IT-vana.
Vem är du?
Vi söker dig som vill vara med och skapa framtidens boendemiljöer! Du är ansvarstagande, har lätt för att skapa förtroende och engagemang. Du är bra på att samarbeta med olika parter, har förmågan att överblicka helheten och arbetar målmedvetet för att nå uppsatta mål. Du har god ledarförmåga, då du ska kunna leda människor i tillfälligt sammansatta grupper.
Placeringsort för denna tjänst är i Linköping, med projekt och resor inom Östergötland samt Nyköping. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till bil.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en spännande tjänst, med mycket frihet och eget ansvar där du får vara med och påverka och utveckla framtidens boendemiljöer. Vi är en attraktiv och trygg arbetsgivare med bra villkor och vi är måna om vår personal, varav vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling. Marknadsområde Östergötland/Nyköping omsätter ca 400 miljoner kronor och har 8 medarbetare.
Tveka inte att söka tjänsten! Sista ansökningsdag är den 20 januari, dock sker löpande urval, så vänta inte med att söka. Har du frågor så kontakta rekryteringskonsult Johanna Andersson på 0736-847096. Denna rekrytering genomförs i samarbete med Badenoch & Clark, som tillhör Adecco Group. Adecco Group är ett Fortune 500 bolag och en av världens ledande leverantörer av HR-tjänster med drygt 31 500 medarbetare i över 60 länder.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06