Projektledare och chef till nyinrättat kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Norrköpings kommuns målsättning är att det i alla lägen ska vara både snabbt och enkelt för invånare, besökare och företag att ta och få kontakt med oss. Därför har vi beslutat att inrätta ett kontaktcenter.

För besökaren ska kontaktcenter vara en väg in i kommunen och alla ska få ett trevligt bemötande och hjälp med sitt ärende. Kontaktcentret ska kunna ge stöd och information som leder till högsta möjliga kundnöjdhet.

Vi söker nu en operativ chef som i projektform bygger upp kontaktcentret och rekryterar dess personal.

Hos oss får du möjlighet att vara med om att starta och driva något nytt där du tillsammans med andra arbetar mot uppsatta mål och utvecklar kommunens service och kontaktarbete. Hos oss erbjuds du att vara med och skapa en långsiktig organisation med ett trivsamt arbetsklimat för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet.

ARBETSBESKRIVNING

Du ansvarar för personal, ekonomi, kompetensutveckling, arbetsmiljö och leveranskvalitet. Du leder och fördelar verksamhetens arbetsuppgifter, samt arbetar för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet. Du är bollplank åt ditt team i hanteringen av kundärenden och van att hantera kundfrågor via sociala medier.

DIN PROFIL

Du har högskoleutbildning eller motsvarande inom adekvat område.

Du brinner för service och har en tidigare bakgrund från kundtjänst eller annan servicefunktion. Erfarenhet av ledarskap och projektledning är en förutsättning. Utöver det operativa ansvaret arbetar du även med långsiktiga projekt vilket du har god erfarenhet av.

Du är duktig på att engagera och motivera ditt team och drivs av att skapa hög trivsel på arbetsplatsen. Det är viktigt för dig att leverera service i högsta klass och du har ett strukturerat arbetssätt för detta.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Anställningen är tillsvidare och kommer att vara placerad på Kommunservice som är en del av kommunstyrelsens kontor.
Vill du veta mer är du välkommen att ringa Per Bäckström, förvaltningschef, 011-15 60 97.

Sista ansökningsdag är 3 februari.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 januari 2017

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024