OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätter. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 400 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.
Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. Nu söker vi dig som vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför.
Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som projektledare ombyggnad driver och leder du Riksbyggens underhålls- och ombyggnadsprojekt. Du ansvarar för att uppfylla projektets leverans avseende ekonomi, tid och kvalité samt det som åvilar byggherren enligt myndighetskrav och arbetsmiljö.
Du ansvarar för hela ombyggnadsprocessen och arbetar långsiktigt från analys av kundens boendemiljö och behov till en sammansatt ombyggnadsaffär, införsäljning till kunden, utredning och projektering, genomför entreprenadupphandling och avtal med kund, byggproduktion till slutbesiktning och överlämning samt följer projektet fram till garantitidens slut. Du rapporterar till marknadsområdeschef samt har ett nära samarbete med vår Fastighetsförvaltning.
Vem är du?
Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov. Du vill vara med och skapa attraktiva boendemiljöer! Du är initiativrik, självständig, ansvarsfull och du agerar professionellt och affärsmässigt. Du är bra på att samarbeta med olika parter, har förmågan att överblicka helheten och arbetar noggrant, strukturerat och engagerat för att nå uppsatta mål. Det är viktigt att du har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog med kunder och kan kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt.
Du har utbildning som bygg- eller civilingenjör eller motsvarande. Du kan byggprocessen samt har kompetens inom byggekonomi, juridik och teknik. Minst 3 års erfarenhet av ombyggnadsarbeten som projektledare eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande om du har erfarenhet från fastighetsförvaltning och om du har kunskaper motsvarande kontrollsansvarig enligt PBL och arbetsmiljö BAS-P och U.
Placeringsort för denna tjänst är i Linköping, med projekt och resor inom Östergötland samt Nyköping. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till bil.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en spännande tjänst, med mycket frihet och eget ansvar där du får vara med och påverka och utveckla framtidens boendemiljöer. Vi är en attraktiv och trygg arbetsgivare med bra villkor och vi är måna om vår personal, varav vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling. Marknadsområde Östergötland/Nyköping omsätter ca 400 miljoner kronor och har 8 medarbetare.
Tveka inte att söka tjänsten! Sista ansökningsdag är den 4 januari. Dock genomför vi löpande urval, så vänta inte med att söka. Har du frågor så kontakta rekryteringskonsult Johanna Andersson på 0736-847096. Denna rekrytering genomförs i samarbete med Badenoch & Clark, som tillhör Adecco Group. Adecco Group är ett Fortune 500 bolag och en av världens ledande leverantörer av HR-tjänster med drygt 31 500 medarbetare i över 60 länder.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06