OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar i dagsläget bland annat med att implementera ett system (Unit 4 Agresso) för inköpsordrar. Tjänsteinköp är den största delen av kundens inköp. Implementeringen av det nya systemet med inköpsordrar medför en förändring för kundens beställare då förhandling samt attest till mestadels sker innan avrop. Eftersom arbetssättet förändras kommer det finnas ett behov av att introducera dem till både ett nytt system och arbetssätt. På sikt vill kunden att verksamheterna blir så självständiga som möjligt i att lägga och förvalta sina inköpsordrar.
Arbetsuppgifterna består utav följande:
• Du kommer jobba med att införa det nya systemet samt vara aktiv i förvaltningsfasen som är viktigt för ett lyckat införande.
• I det här konsultuppdraget kommer du vara ansvarig för konkreta verksamheter (affärs- och verksamhetsområden) angående införandet av arbetssätt, framtagningen av rapporter, bemästring av fel i flöden, stöd vid avrop, matcha fakturor och stänga avslutade ordrar.
Krav
• Det är viktigt att du har goda kunskaper i ekonomi (redovisning / inköp) .
• Kunden vill gärna att du har erfarenhet av följande områden:
-Operativt inköp (4-5 år).
-Arbete i ett större inköpssystem i en organisation med fler än 100 medarbetare och/eller utpräglad matrisorganisation.
-Tjänsteinköp i inköpssystem (1-2 år).
-Registervård och upplägg av t.ex. artiklar, inläsning av prislistor, etc.
• Du förväntas ha en stor IT mognad och även ha vana av Officepaket (Teams inkluderad).
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av införandet av inköpsorderprojekt/ ERP-system och/ eller från taktiskt inköpsarbete (upphandling, avtal, konkurrensutsättning). Det är även meriterande om du har vana av att presentera, utbilda samt informera i olika sammanhang (helst mellan 10-20 personer). Det är ett plus om du har erfarenhet från en offentlig verksamhet (t.ex. kommun, landsting eller offentligt bolag).
Tillträde och ansökan
Startdatum: ASAP
Slutdatum: 31-12-2023. Det finns möjlighet till förlängning i 12 månader.
Omfattning: Deltid (50%)
Ort: Lund. Möjlighet till visst distansarbete finns (25%), i överenskommelse med kunden.
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.