Projektledare på Renhållningsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 600 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 600 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.

Söker du en tjänst där du får arbeta kreativt och varierat varje dag? Tycker du att det är viktigt med en arbetsgivare som vill se dig utvecklas? Känns det lockande att få vara med och bygga framtidens Valdemarsvik?

Valdemarsviks Renhållningsavdelning söker dig som vill vara med på vår resa mot att leverera framtidens tjänster inom avfallsområdet.

Din arbetsplats blir i lokaler i Valdemarsviks tätort.

Välkommen med din ansökan!


ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter:

• Initiera och driva olika projekt som berör avfall och återvinning

• Utbilda, informera och vägleda kommunens medborgare och företagare, inom avfallshantering, för att öka kännedomen om deras skyldigheter och rättigheter men även medvetenheten kring avfallstrappan och dess innebörd

• Entreprenad- och verksamhetsuppföljning

• Handlägga och utreda ärenden av mer komplicerad natur i enlighet med avtal, lagkrav, föreskrifter och riktlinjer inom verksamhetsområdet

• Utveckla och initiera rutiner/instruktioner inom verksamhetsområdet

• Arbeta med statistik

• Arbeta med taxor och föreskrifter

• Bidra med sakkunskap i kommunernas strategiska planarbeten

• Aktivt söka och delta i nätverk rörande strategiska avfallsfrågor


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet inom kommunikation, avfall, juridik, miljö eller motsvarande kunskapsnivå förvärvad på annat sätt.

Du har utredningsvana och gärna erfarenhet av strategiskt hållbarhetsarbete.

Det händer mycket inom avfallsområdet så vi värdesätter dina erfarenheteter i omvärldsbevakning och ställer krav på att du tänker strategiskt, ser helheter och tar hänsyn till sakers långsiktiga betydelse och konsekvenser.

Vi ser också gärna att du har relevanta kunskaper om lagar och regler inom offentlig upphandling.

Uppdraget kräver en problemlösande analysförmåga och mycket god förmåga att väga samman komplex information och olika hänsynstaganden.

Vidare krävs ett strukturerat arbetssätt, förmåga att driva processer samt planera och hålla tidsramar i kombination med hög grad av uthållighet.

Vi söker dig som ser mervärde i att lyssna in, bidra aktivt och förhålla dig till olika perspektiv och har förmåga att samarbeta med andra.

Du har en god förmåga att kommunicera tydligt, välformulerat och engagerat såväl muntligt som skriftligt.

Goda IT-kunskaper och ett digitalt arbetssätt är en förutsättning.

B-körkort krävs.



ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder friskvårdpeng.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Hållbarhetsansvarig

21 november 2024