Projektledare POS

Projektledare POS

Arbetsbeskrivning

Projektledare med goda kunskaper i POS till kund inom Infrastruktur



Leveransområdet ansvarar för kundens planerings- och produktionssystem som stödjer processerna. Inom leveransområdet förvaltar och vidareutvecklar kunden system för bland annat resursplanering. Systemen är kritiska för vår kärnverksamhet och bidrar starkt till att kunden kan leverera.



Du kommer tillsammans med kundens leverantör leverera kassalösning. Teamet består av personer från både verksamhet och IT som tillsammans ansvarar för att leverera och supportera förvaltningsbara lösningar som ligger i linje med kundens affärsmål, riktlinjer för IT-utveckling, målarkitektur och IT-säkerhetskrav. I uppdraget ligger även att ansvara för att test och kvalitetssäkring görs av lösningen.



Just nu pågår ett förbättringsarbete inom leveransen. Därför behöver du vara en projektledare med goda kunskaper inom test och incident management och som förutom att driva arbetet även kan delta hands-on i förbättringsarbetet. Kunden arbetar agilt och just nu pågår införande av ramverket SAFe.



Kortfattade arbetsuppgifter

Driva förbättringar såväl mot leverantörer som internt
Driva, delta och samordna förbättringsarbetet mellan kundens Service Desk och deras leverantör och säkra processer för incidenthantering, problem och change.
Driva och delta i förbättringsarbete inom test
Driva arbetet med att förbättra way of working
Samordna arbetet mellan kund, POS-leverantör och driftleverantör avseende releaser, versionshantering och rättningar av POS och tillhörande komponenter
Avlasta teamet i mer operativa frågor som ex hantering av behörigheter


Vi söker dig med följande erfarenhet:

• Minst 3 års erfarenhet av att implementera, leverera och förvalta POS lösningar från extern leverantör i större organisationer.

• Erfarenhet av att leda acceptanstester och testplansarbete samt att dokumentera testfall

• Erfarenhet av arbete med att förbättra processerna för Incident, Problem och Change

• Erfarenhet av att ha arbetat i eller i nära samarbete med Service desk-funktion

• Erfarenhet av agilt arbetssätt

• Goda kunskaper i Jira

• Behärskar både svenska och engelska språket i tal och skrift.



Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Stockholm. Anställningen är heltid, tillsvidare, start efter överenskommelse.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024