Projektledare PR & Kommunikation till Svenska Hockeyligan

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder:

Hockey är adrenalin, intensitet och fokus. Det är det andlösa ögonblicket precis innan pucksläpp och den nervkittlande spänningen strax innan ett matchavgörande. Hockey är stora känslor – oavsett om man upplever det i tv-soffan, som publik på plats eller som spelare på isen.

Men hockey är mer än så. Vårt engagemang och vår passion sträcker sig längre – till alla de fina stunder som händer utanför hockeyrinken. Hos de lokala eldsjälar som investerar sin tid i hockeyn, hos föräldrar som skjutsat barn och packat utrustning – som aldrig slutar att heja, stötta och peppa. Vi finns på hockeylägret där drömmar föds, i kön till arenakiosken och hos kompisgänget som lirar hockey tills lamporna släcks.

I vårt uppdrag ingår, förutom att leverera hockey på absolut toppnivå, att vara förebilder genom att vara schyssta, professionella och engagerade. SHL erbjuder en upplevelse i världsklass där alla är välkomna. En plats där generationer möts, en plats för barnfamiljer, kompisgäng och första dejten!

Rollen

Rollen som Projektledare PR & Kommunikation hos SHL kommer fokus ligga på att växla upp den digitala närvaron. Arbetsuppgifterna varierar stort och innefattar allt från att skriva och publicera texter och bilder i digitala kanaler till att driva olika utvecklingsprojekt inom marknad och kommunikation. Du kommer att vara högst delaktig i att genomföra aktiviteter och utvärdera resultat för att kunna utveckla och förbättra arbetet framåt. Du arbetar självständigt och strukturerat i ditt arbete, men i tätt samarbete med kommunikationschef Johanna. Rollen innebär många olika kontaktytor, såväl interna som externa.

Exempel på arbetsuppgifter:

Content planering: planering och kvalitetssäkring av redaktionellt innehåll på sajt och i sociala medier tillsammans med redaktionen på shl.seProducera material för sociala medier samt svara på frågor och kommentarer på sociala medierTillsammans med kommunikationsansvarige driva kommunikationsprojekt så som SHL Awards, upptaktsträffar och spelarfotografering.Viss jour (kvällar och helg) för kommunikationsbehov samt delta i kriskommunikation vid behovBistå i planering och uttag av internkommunikation både för SHL centralt och de 14 klubbarna – intranät och uppdatera kring nyheter eller informationPlanera, producera och kvalitetssäkra kommunikationsinsatser tillsammans med klubbarna, samarbetspartners och kommunikationsansvarige

Så här tror vi att du är som person:

För att trivas i rollen och hos oss på Svenska Hockeyligan är det viktigt att du är social, nyfiken, initiativtagande och att du gillar att samarbeta med både kollegor och partners och att du gillar hockey! Vi letar efter dig som är en skicklig projektledare och som har en god förmåga att formulera budskap och som skapar engagerat innehåll av hög kvalitet. Du är lösningsorienterad, resultatinriktad och duktig på nätverka och att prioritera när många saker händer samtidigt. Vi tror att du gillar snabba puckar även på arbetstid. Dessutom är du ambitiös och noggrann och intresserad av att utforska nya digitala lösningar och förstår att kommunikation är inte sällan är en färskvara som kräver omedelbart agerande.

Erfarenhetsmässigt tror vi på att ge rookies mycket istid men vi tror att du har viss erfarenhet av att arbeta inom kommunikation.

Vi tror att du har:

1-2 års erfarenhet inom liknande roll, inom marknad eller kommunikation/sociala medierGod förmåga att skapa målgruppsanpassad kommunikation som ger effektErfarenhet av att koordinera kommunikation och erfarenhet av publicering i digitala kanalerDu kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift

Mer om SHL

Aktieägarna i Svenska Hockeyligan AB är de klubbar som spelar i SHL.

Bolaget ska, som företrädare för föreningarna, tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat radio- och Tv-rättigheter samt ett antal för klubbarna gemensamma huvudsponsorskap. Beträffande de sportsliga frågorna skall SHL verka för en långsiktig stark svensk ishockey (SHL, landslag, övriga förbundsserier och elitjuniorverksamhet).

SHL skapar känslor! Självklart vill SHL interagera med all publik och supportrar i hela Sverige och internationellt. Förutom via alla 14 klubbars egna kanaler finns SHL närvarande centralt - i följande kanaler: 

Twitter - https://twitter.com/SHLse

Facebook - https://www.facebook.com/SHLse

Instagram - https://www.instagram.com/shlofficial/?hl=sv

TikTok - https://www.tiktok.com/@shlofficial?lang=sv-SE

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på jn@kimm.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024