OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen som projektledare inom sälj- och kampanjplanering på Teknikmagasinet har du en viktig och central roll hos oss och är spindeln i nätet för hela vår löpande kampanjkoordinering och en viktig pusselbit för bolagets kommersiella plan. Du deltar i årsplaneringen på övergripande nivå, säkerställer en effektiv process samt ansvarar för att respektive kampanj under året drivs och genomförs på bästa sätt. I rollen ansvarar du för kampanjplanen från start till mål, att driva innehåll, sätta struktur, produktval tillsammans med Inköp, att sätta prognoser och kommersiella kampanjmål tillsammans med Sälj och Marknad.
Du är en stark kravställare internt mot Inköp, Marknad och Sälj för att säkra rätt produkter och erbjudanden i våra kampanjer, online såväl som offline. Ditt ansvar är även att säkerställa löpande kommunikation mot butikerna om kommande kampanjer och ta fram guider etc samt uppföljning av genomförda kampanjer. Rollen är delvis ny hos oss på Teknikmagasinet, så du kommer vara med att bygga och sätta processen och ha möjlighet att forma rollen.
Utöver ansvaret att realisera våra kampanjer på ett framgångsrikt sätt, kommer du att stötta säljavdelningen med analysarbete, samt i samråd med dem, planera exponering av kampanjprodukter i butik. Du är vidare en van kravställare, strukturerad, samt trygg i att arbeta analytiskt och sifferdrivet. Du är är även van vid olika BI-verktyg och att jobba med säljprognoser, säljverktyg och rapporter. Kan det vara dig vi söker?
I rollen ansvar du bla för att:
Ansvarig för att driva, genomföra och säkra att samtliga kampanjer planeras och implementeras enligt bolagets Kommersiella Kalender
Ansvarig för processer och dokumentation som berör det löpande kampanjarbetet
Ta fram nödvändigt underlag i form av statistik, data och insikter, analysera, dra slutsatser och komma med rekommendationer i kampanjprocessen
Ta fram och sätta struktur, mallar, dokument etc för att säkra att alla enkelt och tydligt kan följa med i löpande kampanjarbete
Proaktivt se över, effektivisera, utveckla och utmana alla delar av kampanjprocessen
Löpande följa upp och utvärdera hur kampanjen levererar mot uppsatta mål och summera lärdomar för framtida kampanjer
Vi söker dig som:
Har en relevant eftergymnasial utbildning
Har minst 3 års erfarenhet från tidigare arbete med sälj- och kampanjkoordinering på retail- och e-handelsbolag
Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Är en strukturerad och erfaren projektledare, som är bra på att driva projekt, arbeta med tidsplaner, deadlines och säkerställa att alla i processen bidrar
Är analytisk och van att hantera och arbeta i BI-verktyg, Google Analytics och andra analysverktyg. Kan dra analytiska slutsatser och är van att följa upp och mäta KPI:er
Gillar att arbeta med flera parallella projekt
Vågar utmana tidigare arbetssätt, utveckla nya arbetssätt och gillar att driva förändringsarbete
Är proaktiv, tar egna initiativ och tar fullt ägandeskap för ditt område och driver på ditt arbete självständigt
Självklart bidrar du även med positiv energi både internt och externt
Rollen är på heltid med provanställning i sex månader. Arbetet sker primärt från Huvudkontoret i Sundbyberg med flexibilitet att arbeta hemifrån delar av tiden. Du rapporterar till bolagets Kommersiella chef.
Det är en stor fördel om du är tillgänglig att börja i rollen så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är m 23/12 men vi arbetar löpande med selektering och intervjuer. Var därför snabb in med din ansökan då rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om rollen besvaras via rekryterande chef sema.schmidt@teknikmagasinet.com OBS, notera att ansökningar enbart tas emot via vårt rekryteringssystem och inte via mejl pga GDPR.