Projektledare Sammanhållen arbetstid

Arbetsbeskrivning

I Sandvikens kommun arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden, ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa områden organiserar både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer och administrativt stöd.

Administrativt stöd ger service och stöd till förvaltningens enheter i personalfrågor, utvecklings- och kvalitetsfrågor, allmänna förvaltningsadministrativa frågor mm.

Vi söker nu en projektledare för införande av Sammanhållen arbetstid!

ARBETSUPPGIFTER
Projektets uppdrag är att reducera delade turer inom förvaltningen. I projektet kan det komma att ingå även andra uppdrag som anses prioriterade för den framtida personalförsörjningen. En förstudie pågår. Som projektledare för Sammanhållen arbetstid kommer du att tillsammans med förvaltningens chefer och övriga medarbetare driva projektet. Uppdrag ges av och rapportering sker till för projektet utsedd styrgrupp. Du är sammankallande i övriga grupper, samverkar med förhandlingschef, förvaltningens HR samt fackliga organisationer, dokumenterar processen, mm.

KVALIFIKATIONER
Du har goda kunskaper i arbetsrättslig lagstiftning och schemaläggning, gärna erfarenhet av vård- och omsorgsarbete samt projektarbete. Du har med fördel en eftergymnasial utbildning inom personaladministration.

Som person är du driven, självständig och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har ett gott bemötande, är social och van att samverka med chefer och fackliga organisationer. Du är strukturerad och har förmåga att planera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen Sandviken
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-12-12 Tillträde snarast. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Tom 2017-11-30
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024