Projektledare- samordna press under Sveriges ordförandeskap i EU

Projektledare- samordna press under Sveriges ordförandeskap i EU

Arbetsbeskrivning

Operativa mötesverksamheten, Sekretariatet för EU-möten i Sverige, SES23

Vill du arbeta med att samordna medielogistik och pressfrågor vid större internationella arrangemang?

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Mellan den 1 januari och den 30 juni 2023 är Sverige ordförande i Europeiska unionens råd, även kallat ministerrådet. Under det svenska ordförandeskapet kommer ett stort antal högnivåmöten och internationella tjänstemannamöten genomföras i Sverige med därtill hörande medieintresse.

Sekretariatet för EU-möten i Sverige samordnar mötesverksamheten. Det praktiska och logistiska arbetet ska säkerställa väl genomförda möten som genomsyras av bland annat kostnadseffektivitet, klimatsmarta lösningar och innovativa upplägg för delegater men även medierepresentanter.

Tillsammans med kollegorna i gruppen för teknik, lokaler och medielogistik ansvarar du som projektledare för att koordinera mediaarbetet för de möten med medieintresse som genomförs i Sverige under ordförandeskapet i EU våren 2023.

Exempel på arbetsuppgifter; säkerställa det löpande samarbetet med Kommunikationssekretariatet för EU-ordförandeskapet 2023 (KOM23) och med departementens pressekreterare. Ansvarig för löpande arbete med externa leverantörer. Samordnar tillhandahållandet av lokaler och tekniska faciliteter för presskonferenser och mediecenter. Bemanning av mediecentret för hantering av praktiska frågor. Ansvarar för filmning och webbsändning av möten samt för host broadcaster.

Arbetet sker i nära samarbete med alla funktioner på sekretariatet för EU-möten i Sverige. Samtliga funktioner är inblandade och nödvändiga för att varje möte ska kunna genomföras och verksamheten bygger således på fokus och leverans av det egna ansvarsområdet men även kontinuerligt samarbete med övriga inklusive andra delar av Regeringskansliet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med inriktning media och kommunikation. Du har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete samt har erfarenhet av arbete med utländska journalister vid större arrangemang eller konferenser. Du har erfarenhet av arbete på Regeringskansliet eller annan statlig myndighet. Du har erfarenhet av arbetsledning som projektledare, teamledare eller liknande.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med Sverigefrämjande arbete eller har erfarenhet av arbete med tidigare svenska ordförandeskap för Europeiska unionens råd.

Det är även meriterande om du har kunskaper om upphandling samt webbaserade medielösningar.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och vi ser positivt på om du har ytterligare språkkunskaper.

Dina egenskaper
Som person tycker du om att arbeta mot deadlines och är van att ta initiativ och driva ditt arbete framåt. Du fungerar väl under stress och har ett strukturerat arbetssätt. Du är relationsskapande och har en mycket god samarbets- och kommunikativ förmåga. Du är kvalitetsmedveten och du visar ett gott omdöme och är säkerhetsmedveten.

Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med 31 augusti 2023. Tillträde snarast.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta gruppchef Annica Karlberg. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Emelie Hasselblad. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Melanie Hedlund Bjersten för ST och Lars Vestberg för SEKO. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27 september 2022.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 27 september 2022

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


23 september 2024

12 augusti 2024