OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omvårdnadsförvaltningen
Är du en driven person som har erfarenhet av bemanningsplanering och schemaläggning? Tycker du om att bistå med stöd och komma med förbättringsförslag? Då ska du läsa vidare här! Vi söker nu en projektledare som vill arbeta med oss under ett projekt för schemaoptimering, varmt välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Projektet för schemaoptimering kommer att pågå under ett år och tre månader och syftar till att hitta en schemaläggningsmodell som tillgodoser verksamhetens faktiska behov samt en god arbetsmiljö för våra viktiga medarbetare.
Tillsammans med en intern projektledare kommer du att arbeta med att lägga scheman på central nivå och fungera som stöd till våra lokala ombud i sin schemaläggning. Projektledaruppdraget innebär att aktivt i verksamheten tillsammans med chefer och medarbetare arbeta med schemaläggning för att sedan följa upp, analysera och komma med förbättringsförslag för en schemaläggningsmodell som uppfyller målet med projektet. Att använda nämndens resurser till det som skapar värde för medborgare i våra verksamheter.
Vi söker dig som
Har lägst gymnasieutbildning och erfarenhet av bemanningsplanering, schemaläggning samt schemaoptimering i en större organisation. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom t.ex. personalvetenskap, logistik eller personalekonomi. Erfarenhet inom kommunal verksamhet och inom nämndens område är meriterande. För att lyckas i tjänsten är du en erfaren IT-användare med insikt i schema- och lönesystem som Medvind och Heroma. Vi ser gärna att du också har kunskaper inom arbetsrätt, arbetstidslagstiftning och kollektivavtal. Körkort för bil är ett krav.
För att fungera i rollen som projektledare behöver du vara van och trygg med att arbeta mot uppsatta mål och att fokusera på resultat. Du behöver förstå ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med hållbar ekonomi. Vidare gör du korrekta avvägningar och prioriteringar, samt att du visar gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Som person är du serviceinriktad, självgående och tar ansvar för din uppgift, samt är lugn och kontrollerad i stressade situationer. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, tar egna initiativ och har en problemlösningsförmåga. Vid kommunikation talar du klart och tydligt i både små och stora grupper, samt att du säkerställer att dina budskap når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter. Slutligen ser du till helheter och tar hänsyn till det större perspektivet.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
På omvårdnadsförvaltningen är vi mer än 800 personer, som får söderhamnarnas vardag att fungera. Vi arbetar tillsammans för att äldre och människor med funktionshinder ska kunna behålla sin integritet och klara sig själva så länge som möjligt. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs. Du finns närmast kunden. Du driver vår utveckling. Du är Söderhamn – varje dag. Välkommen med dina kunskaper och dina idéer!