PROJEKTLEDARE / SERVICE MANAGER TILL SIGMA IT

PROJEKTLEDARE / SERVICE MANAGER TILL SIGMA IT

Arbetsbeskrivning

Sigma söker nu en kombinerad Projektledare och Service Manager med kunskap om resebranschen. I denna roll arbetar du främst med system inom området Unified Communications som vi själva utvecklar och driftar för kunds räkning. Du kommer att kommunicera med våra kunder, leverantörer, våra egna utvecklare och tekniker - och sitta som en spindel i nätet mellan dessa.  

Vi söker dig som har arbetat ett par år inom projektledning och/eller service management, är bekväm med att hantera människor och som vill bli en del av ett team där utveckling och kompetens står i fokus. Skicka in din ansökan idag och ta chansen att bli en del av oss!  

project management, service management, test management, test, utveckling, systemutveckling, programmering, mjukvaruutveckling, software development

Hur ser rollen ut?

I rollen som Projektledare och Service Manager på Sigma kommer du bland annat att arbeta med att


• Leda projekt för införande av våra egna system hos nya kunder.
• Planera och genomföra regelbundna releaser för befintliga kundsystem.
• Hjälpa till att ta fram nya idéer och use cases och sälja in dessa hos kund.
• Koordinera utvecklare och tekniker vid vidareutveckling och underhåll.
• Säkerställa testledning och tester i systemleveranser.
• Kommunicera med interna och externa underleverantörer till våra tjänster.
• Hjälpa till med offerter och avtal.
• Koordinera ärenden från Service Desk, kund, övervaknings- och larmsystem.
• Säkerställa åtgärdandet av incidenter och bakomliggande problem.
• Säkerställa framtagandet av månadsrapporter för kunder och kommunicera dessa.
• Fakturering och uppföljning av kunder.

Vi erbjuder våra anställda en stor bredd av uppgifter och en chans att vidareutvecklas inom en mängd olika områden.

Din bakgrund

För denna roll söker vi dig som vill vara med och göra oss till det bästa IT-bolaget. Här kommer du att få jobba med kompetenta och stöttande kollegor och du får möjlighet att jobba med stora kunder i såväl Stockholmsområdet som Internationellt.

Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet inom projektledning eller service management och 


• Har ett engagemang och ett driv för att kontinuerligt utveckla våra kunder och system.
• Är kompetent, nyfiken, självgående och inger förtroende.
• Tycker om kundkontakt och att planera och koordinera personresurser.
• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska.

 

Vidare ser vi gärna att du


• Har erfarenhet av SCRUM.
• Tycker om att besöka våra kunder i såväl Sverige som i andra länder.
• Du har en eftergymnasial utbildning

Rollen är placerad på vårt kontor i Stockholm och för tjänsten är vi främst intresserade av erfarna medarbetare.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.

Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG.

Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!

Hur är Sigma som arbetsgivare?

Inom Sigma finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.

Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och oftast hos våra kunder, därför är resor i närområdet en del av vardagen.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Tomas Rydén, tomas.ryden@sigma.se

Mer om Sigma IT

 

På Sigma får du jobba i ett företag där vi lever vår vision om att bidra till en bättre morgondag. Vi agerar nu och driver den digitala revolutionen framåt. Vi ser möjligheten i att utmana status quo och tillsammans med våra kunder utforma framtidens teknik. Det handlar om spetskompetens kombinerat med möjligheten att drömma. Att arbeta tillsammans med människor som skapar wow! Det är så vi gör skillnad.

Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Det är nära till dem som fattar besluten och du kan vara med och påverka. När du jobbar hos oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige men även internationellt och där du har stora utvecklingsmöjligheter.

 

Sigma IT består av över 1500 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i åtta länder och på över 20 orter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda Tech konsultföretag med  5000 medarbetare i fjorton länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och vi har även ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life, Pink Programming, Kodcentrum och andra viktiga samhällsinitiativ.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2020
  • Ansök senast: 9 april 2020

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024