OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.
Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.
ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare för skador har du en viktig roll att driva arbetet från konstaterad skada till slutförd åtgärd. De omfattar vatten-, brandskador, övergivna lägenheter, markskador mm.
Stort fokus ligger på hållbarhet för miljö, ekonomi och våra hyresgäster och att bevara fastigheternas värde. Du sköter samtliga kontakter med hyresgäster, entreprenörer, försäkringsbolag mm. Arbetet som projektledare skadereglering är utåtriktat och sker i samverkan både internt med vår organisation och externt med våra hyresgäster, leverantörer samt entreprenörer
Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
- Helhetsansvar för genomförande av projekt kopplade till skador
- Leda projekten från start till mål
- Kommunikation med hyresgäster, försäkringsbolag, entreprenörer m.fl.
- Inventera status i befintligt bestånd och upprätthålla rätt data för våra produkter
KVALIFIKATIONER
Utbildningsbakgrund
- Högskoleingenjör inom bygg eller på annat sätt förvärvad kunskap
Kompetens och yrkeserfarenhet
- Minst 10 års relevant yrkeserfarenhet från bygg och/eller skadebranschen
- Bred byggteknisk bakgrund
- Förstå byggnaden och systemen som helhet
- Kunskap om bygglagstiftning, entreprenadjuridik, upphandling och branschregler
- Goda kunskaper inom data och administration
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Önskvärd kompetens
- Erfarenhet av lagen om offentlig upphandling
För att lyckas med uppdraget har du följande personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. Som person är du samarbetsorienterad och är tydlig och rak i din kommunikation. Du är social och utåtriktad, samt ansvarstagande. Du är lösningsorienterad och har stort kundfokus. Vidare är du affärsmässig, strukturerad och serviceinriktad. Du är van att ha många bollar i luften samtidigt och ser helhet.