Projektledare sökes till ICAs Marknadsinsiktsavdelning

Arbetsbeskrivning

ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.

Marknadsinsikt tillhör ICAs Marknadsfunktion och har ett övergripande ansvar för ICAs förmåga till kund- och kampanjinsikter, avancerad statistisk och prediktiv analys, kommersialisering av kundinsikter till leverantörer, omvärldsanalys och segmenteringar. På avdelningen kombineras djup analytisk kompetens, statistiska modeller och ICA-kunskap för att leverera insikter till strategier och projekt.

Som projektledare tillhör du teamet Avancerad analys & Utveckling men levererar projekt kopplade till samtliga team inom Marknadsinsikt. Projektens fokus kommer därför att variera mellan kampanjinsikter, kund- och konsumentinsikter, segmenteringsmodeller, machine learning modeller och leverantörssamarbeten.



Arbetsuppgifter

Som projektledare kommer du att planera, driva och leverera prioriterade utvecklingsprojekt mot ICA Sverige med fokus på ICAs marknadsavdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att se till att vårt analytiska arbete drivs framåt och sprids i organisationen. Detta gör du genom att operationalisera utvecklingen av nya analysmetoder samt definiera och etablera nya arbetssätt för olika intressenter inom ICA. I rollen ingår därför ett visst mått av förändringsledning, samtidigt som du behöver vara lyhörd för existerande strukturer och processer.



För att lyckas i den här tjänsten är det viktigt att kunna arbeta strukturerat, både enskilt och tillsammans med andra; att ta ägandeskap från början till slut i de projekt du driver, samt att kunna kommunicera beräkningar och analytiska resonemang på ett lättförståeligt och intresseväckande sätt. Likaså är förståelse för affärsnyttan med ett insiktsbaserat arbetssätt mycket viktig. Då kontaktytorna är många är det viktigt att du drivs av att driva initiativ framåt, bygga relationer och utveckla tvärfunktionella samarbeten.



Vi söker dig som har höga ambitioner och som brinner för att utveckla både dig själv och ICA! Hos Marknadsinsikt blir du en del av ett drivet team som hela tiden utvecklas. Vårt uppdrag är ett strategiskt viktigt område på ICA och du kommer att ha kontakt med både olika delar av ICA och ICAs leverantörer. Rätt person har goda möjligheter att växa inom avdelningen.



Din profil

Personliga egenskaper

* Hög ambition och drivkraft
* Starkt strategiskt och analytiskt tänkande
* Förmåga att snabbt förstå och kunna applicera nya metoder, förutsättningar och fakta
* Självgående och kreativ med stor vilja och drivkraft att förbättra och utveckla lösningar
* Social och kommunikativ. Kunna överföra kunskaper och modeller till andra genom att förklara analytiska resonemang på ett lättförståeligt sätt
* Ordningsam och strukturerad



Fackkunskaper/erfarenheter/utbildning:

* Akademisk bakgrund med kvantitativt fokus (t.ex. ekonom, ingenjör)
* Minimum 2-5 års arbetslivserfarenhet
* Erfarenhet av projektledning
* Erfarenhet och kompetens inom operationalisering av analys
* Erfarenhet av att löpande identifiera affärsmöjligheter i stora datamängder, insiktsgenerering, analys och strateg
* Meriterande med erfarenhet från detaljhandeln, leverantörsbranschen, segmenteringsarbete och data science modeller
* Flytande i svenska och engelska



Kontaktperson

Nathalie Lundberg, chef Avancerad analys & Utveckling

nathalie.e.



Sista dag för ansökan

2018-10-29

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB Borlänge
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 15 oktober 2018

Postadress

Truckgatan 15
KUNGÄLV, 44280

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024