Projektledare StartUP Sweden

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och resultatorienterad person som gillar att få saker att hända? Har du erfarenhet av att arbeta med startupbolag? Då kan du vara den vi söker. 

Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.


Enheten Affärsutveckling där tjänsten är placerad, bidrar till att näringslivet skapar fler affärer genom främst internationalisering och innovation. Här samlas bl.a. insatser för snabbväxande bolag som Startup Sweden och plattformen challenges.gov, samt insatser inom exportfrämjande som Regionala exportcentra, Enterprise Europe Network, Internationaliseringscheckar och Demo miljö.       

Om tjänsten

Vi söker en medarbetare som ska fokusera på vårt arbete med snabbväxande företag. Du kommer arbeta med att ge Sveriges mest lovande digitala startups en möjlighet att ta del av startup-scenen i Stockholm genom insatser som Tillväxtverket anordnar. Du kommer också arbeta med våra globala program som stöttar bolagen på nya marknader med fokus på Tyskland och Storbritannien. Utöver detta matchar vi även bolag med investerare och kunder under våra alumniprogram.

Din roll är att driva arbetet framåt, koordinera insatser tillsammans med andra initiativ på området, initiera nya samarbeten och inte minst ha nära kontakt med de företagen som ingår i våra satsningar. I din roll kommer du ansvara för delar av både våra nationella och internationella insatser i form av att projektleda arbetet med innehåll, bjuda in experter och investerare.

Startup Sweden är ett program på enheten affärsutveckling med ett 20-tal medarbetare där vi ser att du ska vara intresserad och delaktig i enhetens arbete. Det är viktigt att du som medarbetare på myndigheten har ett intresse av samhällsfrågor och har förståelse för vad myndighetsrollen innebär.

Resor ingår i tjänsten. Arbetet innebär nätverkande vilket innebär att du ska kunna jobba utanför ordinarie kontorstider.

Ditt tjänstgöringsställe är Stockholm.

Vi söker dig som har:


• Ett starkt nätverk inom startup sektorn med fokus på snabbväxande företag och investerare
• Mycket god kunskap kring startupbolagens behov och utmaningar
• Minst två års erfarenhet av att arbeta med startup bolag på en internationel marknad
• Goda kunskaper inom affärsutveckling med fokus på digitala affärsmodeller/tech-bolag
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska

Följande är meriterande:


• Erfarenhet av att driva eget företag
• Erfarenhet av marknadsföring och försäljning

Som person söker vi dig som är:


• Drivande. Du ska kunna arbeta självständigt och ha en egen motor när det gäller att driva arbetet framåt.
• Serviceorienterad. Du ska ha förmågan att sätta kunden i centrum och erbjuda hög servicenivå
• Nätverkande. Du ska tycka om att träffa nya människor. Du ska vara öppen för samverkan med såväl offentliga som privata aktörer.
• Nyfiken. Du ska ha ett öppet sinne och vara beredd att testa nya lösningar.

Dessutom är du van att arbeta självständigt, har god planeringsförmåga och är målinriktad. Du ska vara kommunikativ och ha förmåga att hantera olika personer. Du är bekväm med att stå på en scen i form av talare eller moderator och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt.

Vårt interna förhållningssätt guidar oss i vårt beteende och agerande, vilket innebär ett dagligt fokus på kundnytta, öppenhet, tydlighet och laganda.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är ett vikariat under perioden 2021-04-01 till 2022-03-31. Sista ansökningsdag är den 14 mars 2021.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Enhetschef Johanna Pauldin på telefon 08/681 65 30. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Tony Schmidt på telefon 08/681 65 62. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.

 Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor. 

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxtverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Besöksadress

Götgatan 74
None

Postadress

Box 4044
Stockholm, 10261

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024