Projektledare - Supply Chain och Procurement

Projektledare - Supply Chain och Procurement

Arbetsbeskrivning

Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning
Jobbeskrivning
Till Volvo Cars söker vi en projektledare till supply chain and procurement-teamet.


SCM Project Office leder och driver viktiga strategiska, tvärfunktionella transformationsprojekt inom Volvo Cars Supply Chain.
Konsulterna kommer att ingå i SCM Project Office Team. Rapportera till Head SCM Project Office och till projektsponsorn


Beskrivning av rollen
Driv detaljerad lösningsdesign och utveckling till lösningsimplementeringsfasen.
Balansera och driva mycket tvärfunktionella intressentkrav från både affärs- och digital, inklusive tidsplan.
Planerar och prioriterar arbetet för att uppfylla åtaganden och programtidslinje.
Håll ihop hela programmet och se till att de olika projektberoendena och intressentbehoven kommer samman i slutändan.
Planera och kör styrgrupps-, program-, projekt- och arbetsflödesmöten för att säkerställa framsteg och ge stöd som behövs för att programmera teammedlemmar.
Identifiera programhinder och risker och driva korrigerande åtgärder.
Ta dig an uppgifter utöver långsiktig CapCheck baserat på behov, prioritet och resurstillgänglighet.
Få tillgång till och använda ett bredare nätverk av egen konsultföretagsexpertis och tillgångar för att stödja Volvo Cars.



Kompetens & Erfarenhet
Kommunicerar effektivt: Utvecklar och levererar multi-mode kommunikation som förmedlar en tydlig förståelse för de unika behoven hos olika målgrupper.
Säkerställer ägarskap: Håller sig själv och andra ansvariga för att uppfylla åtaganden.
Samarbetar: Bygger partnerskap och samarbetar med andra för att uppfylla gemensamma mål.
Driver engagemang: Skapa ett klimat där människor är motiverade att göra sitt bästa för att hjälpa organisationen att uppnå sina mål.
Balansera intressenter: Förutse och balansera behoven hos flera intressenter.
Planerar och anpassar: Planerar och prioriterar arbete för att uppfylla åtaganden i linje med organisationens mål.
Optimerar arbetsprocesser: Känner till de mest effektiva och ändamålsenliga processerna för att få saker gjorda, med fokus på kontinuerlig förbättring.
Lång erfarenhet av att hantera storskaliga program och ta med sig erfarenhet och beprövad affärskunskap från Supply Chain och Procurement.
Lång erfarenhet från samarbete med Digital (IT) för att ställa krav och utvärdera utvecklade lösningar.

Start: December 2022
Slut: December 2023

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruitbyme Gävle
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Postadress

Drottninggatan 18
Gävle, 80320

Liknande jobb


25 november 2024

Teknisk Projektledare

Teknisk Projektledare

25 november 2024

Projektledare

Projektledare

25 november 2024

25 november 2024