OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende.
Om Verksamheten
Barn till ensamma mammor (BEM) har funnits som verksamhet inom Fryshuset i 17 år och skapat positiva barndomsminnen för barn 0-18 år och som lever i socioekonomisk utsatthet med sin ensamstående mamma. Visionen är att; ”Alla barn har rätt till delaktighet, skratt, upplevelser och att bli sedda”. Sedan starten år 2007 i Stockholm, 2009 i Göteborg, 2011 i Malmö och 2018 i Kalmar har vi tagit emot tusentals barn och mammor i vår verksamhet. Familjerna vi möter har olika bakgrund, etnicitet och åldrar. Alla kan drabbas av ekonomisk och social utsatthet, och därför behöva extra stöd för att orka med sin vardag.
Om uppdraget
BEM önskar anställa en projektledare som vikarierar på 25 eller 50% fram till årsskiftet. Rollen är en del av ett mindre team som verkar för målgruppen i Stockholms län med aktiviteter och föräldrastödsinsatser.
Verksamhetens fokus är att finnas där för målgruppen (barn & mammor) på deras fritid vilket innebär att majoriteten av aktiviteterna förekommer på kvällar, skollov och helger.
Aktiviteterna som erbjuds för målgrupp kan vara allt från pyssel och fika i Fryshusets lokaler för 20 personer till att vi ska arrangera julfirande för över 300 personer med mat, julklappar och underhållning. Planen för vad som ska genomföras bestämmer vi inom teamet och anpassas efter beviljade bidrag och målgruppens behov.
Arbetsuppgifter:
Planera och operativt genomföra aktiviteter och insatser med kollegor utifrån målgruppens behov och beviljade bidrag. Planering och genomförande innebär;
• Fastställa datum och budget med kollegor
• Skicka digitala inbjudningar till målgrupp
• Sammanställa anmälningar och färdigställa deltagarlistor
• Kommunicera med samarbetspartners, leverantörer och målgrupp per mail och telefon
• Boka på volontärer vid behov av mer personal
• Eventuellt transportera och/eller göra inhandling
• På plats på aktivitet pricka av målgrupp, hålla plan, se till säkerhet och skapa en inbjudande upplevelse.
• Dokumentera aktiviteter/insatser via foto och data på deltagare
• Hantera digitala system för planering, genomförande och dokumentation.
• Delta i befintliga digitala mötesstrukturer regionalt och eventuellt nationellt.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är en självgående och prestigelös person. Du får gärna tycka det är inspirerande att skapa positiva upplevelser för målgruppen barn och mammor. Du har också ett helikopterperspektiv och kan sortera i att använda dina och verksamhetens resurser på ett hållbart sätt samt avgöra om du behöver agera i olika situationer. Att också ha god planeringsvana och att följa deadlines är avgörande.
Du är social och gillar att ha kontakt med människor. Det gäller målgruppen, kollegor, samarbetspartners och leverantörer. I och med detta så har du goda kommunikationsfärdigheter och ser vikten och möjligheten av att ta stöd i ett arbetsteam.
Kvalifikationer:
- Gymnasieexamen
- Projektledarkunskaper
- Administrativa kunskaper
- Talar och skriver på god svenska
- Goda kunskaper inom Microsoft Office (Outlook, Excel, Forms, Teams) och Share Point
- Tidigare arbete med barn och ungdomar
Meriterande:
- B-körkort
- Kunskaper om Sport Admin
- Utbildad socialpedagog eller socionom
- Tidigare arbete inom civilsamhället
- Flerspråkig
- Kontakter inom olika sektorer för att få ihop aktiviteter för målgrupp
(Upplevelser, mat, underhållning, gåvor, kläder)
Sista ansökningsdag: 2024-09-01. Intervjuer kommer att ske löpande.
Tillträde: 16 september 2024
Placering: Du kan komma att arbeta i hela Stockholms län, men utgår från Fryshusets lokaler i Hammarbysjöstad. Möjlighet till delvis distansarbete vid planeringsuppgifter.
Anställningsvillkor: Visstidsanställning på 25% eller 50% fram till 31 december 2024, målstyrd arbetstid.
Tjänsten omfattas av kollektivavtal mellan Fremia och Unionen samt Akademikerförbudet SSR.
Facklig kontaktperson: Unionen: anna.mcallister@fryshuset.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kringberg, HR-Generalist
Sofie Siegers Johansson, Samordnare
Annika Wennman, Rektor
Jonas Hjelm, Driftchef
Anja Frey, Platschef Stockholm
Malin Högberg, Projektledare
Jenni Nylander, Verksamhetsansvarig we_change
076-001 06 03
Andreas Bjurefors, Verksamhetsansvarig Maria ungdomsklubb
076-126 95 25
Sofie Siegers Johansson, Samordnare
073-950 22 60
Selina Juopperi, Verksamhetsansvarig |Elektra |United Sisters |Backa Systersk