Projektledare till del av Sveriges största demokratiprojekt sökes

Projektledare till del av Sveriges största demokratiprojekt sökes

Arbetsbeskrivning

Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.

Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.

Vi söker nu dig som vill vara med och leda Åtvidabergs kommuns del av Sveriges största demokratiprojekt - administrationen av de allmänna valen 2022. Som en del av kommunledningsförvaltningens stab kommer du att vara projektledare för kommunens arbete med de allmänna valen till riksdag, kommun och region 2022 Staben har huvudansvaret för de allmänna valen, där enheten har en viktig roll i planering, genomförande och administration. I arbetet ingår att förbereda logistiken kring hantering av valmaterial och vallokaler, rekrytering och utbildning av röstmottagare samt kommunikationsinsatser inför och under valet.

Kommunledningsförvaltningens stab har till uppgift att ge service till kommunens politiker, förvaltningar och allmänheten. Staben ansvarar bland annat för kommunens gemensamma nämndadministration, säkerhet och krisberedskap, besöksnäring, kommunikation, kommunens kontaktcenter och genomförandet av de allmänna valen. 

Utöver valet så kommer du även att fungera som kommunsekreterare vid behov. Du kommer att vara en av nyckelpersonerna när det gäller att samordna och administrera ärendeprocessen till kommunens politiska forum. Inom ramen för detta ingår även att vara sekreterare. Som kommunsekreterare ansvarar du för att kvalitetssäkra beslutsunderlag, och ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att diarie- och ärendeprocessen fungerar effektivt och rättssäkert. Inom ramen för uppdraget kan det även ingå vissa utredningsuppdrag och handläggning av andra ärenden.

Som en del av staben kommer du att delta i utvecklingen av kommunens administrativa rutiner och användandet av dokument- och ärendehanteringssystemet. Tillsammans med övriga medarbetare är du med och driver den digitala utvecklingen och andra nämndadministrativa utvecklingsfrågor.

Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att göras i samband med anställningen.

Vi söker dig...

… med eftergymnasial eller akademisk utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning
… med erfarenhet av att arbeta med digital ärendehantering
… med god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, särskilt kommunallagen, vallagen, offentlighets- och sekretesslagen och förvaltningslagen

Du är en person som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa. Du förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna samt producerar egna dokument av hög kvalitet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete i annan kommun, har arbetat i dokumenthanteringssystemet Evolution eller har erfarenhet av genomförande av allmänna val.

Omfattning

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 31 december 2022. Omfattning 75-100 % efter överenskommelse. Tillträde efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är söndag den 30 maj.

 


I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese  Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda  Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria  Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åtvidaberg kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Adelswärdsgatan 7 Åtvidaberg
None

Postadress

Box 206
Åtvidaberg, 59725

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024