Projektledare till en av våra största kunder!

Arbetsbeskrivning

Uppdraget
Bakgrund
Vår kund har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I vår kunds uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar vi för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. 
Som anställd eller konsult förväntas man att efterleva vår kunds värderingar vilket är:
Öppenhet: Ett enkelt hej kan leda till så mycket. Genom att bjuda in och dela med oss skapar vi en offentlig verksamhet med ett öppet klimat. Vi jobbar för hela regionens invånare. Alla räknas.
Kompetens: Hos oss vågar vi välja en riktning, men vi har också modet att tänka om. Vi tar tillvara på varandras kunskap och vill hela tiden lära mer. Här finns möjligheter att växa och utvecklas.
Pålitlighet: Tillsammans levererar vi kollektivtrafik och utvecklar den för framtiden. Vi är tydliga med både förväntningar och utmaningar. Om något inte fungerar förklarar vi varför och tar ansvar.
Samverkan: Hos oss är alla en del av helheten, det ger energi. Vi inkluderar alla som behövs för att vi ska kunna nå de gemensamma målen.
 
Beskrivning av sektion/program/projekt
Uppdraget finns i vår kunds Teknikavdelning  som ansvarar för anläggningar och drift.
Teknikavdelningen är inom flera områden en beställarorganisation, vilket innebär att vi ansvarar för förvaltning av befintliga drift och underhållsaffärer och upprätthållande av SL-trafikens infrastruktur genom olika avtal.
Inom Tekninkavdelningen är det Sektion Infrastruktur BEST som ansvarar för Bana El och Signal (BES) i alla förvaltningens spåranläggningar samt för Telefunktionen för samtliga trafikslag. Ansvaret för underhållsavtalen tunnelbanan, lokalbanor, spårväg hanteras i gruppen Affär och Leverans.

 
Beskrivning av uppdraget
Vår kunds Underhållsavtal för BES inom tunnelbana, lokalbana och spårväg av den första generationen, ”UH2012”, närmar sig sitt slut och den andra generationens avtal, ”UH2024”, träder snart ikraft.
Det innebär att kunden under 2023 och 2024 behöver utveckla internt arbetssätt och ansvarsfördelning mellan vår kund och tillträdande Underhållsentreprenörer samtidigt som vår kund med deras nuvarande underhållsleverantörer säkrar en hög kvalitet på underhållet för en fungerande kollektivtrafik.

Primära fokus för uppdraget blir att leda och utföra arbete med att:
· säkerställa ett reglerat avslut (”exit”) av nuvarande UH2012 avtal avseende anläggningens tekniska och administrativa status, samt hantera ekonomisk och juridisk reglering.
· driva linjens förberedelsearbete och omställning inför den andra generationens UH avtal (UH2024),
o   skapa strukturer och arbetssätt för effektiv avtalsförvaltning
o   styrning, koordinering och samordning mellan tillträdande entreprenör och vår kunds berörda medarbetare inom affär och avtalsförvaltning
o   driva och stötta i utvecklingsfrågor i samband med uppstart.

Uppdraget innebär många kontaktytor i vår kunds linjeorganisation och i flera av vår kunds utvecklingsprojekt som är knutna till den andra generationens avtal.
Uppdragets omfattning i timmar per vecka 40
 
Obligatoriska krav (minst tre krav) 
Minst 1 år erfarenhet av projektledning för en kollektivtrafiksmyndighet i infrastrukturrelaterat uppdrag. 
Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag för en kollektivtrafikmyndighet innefattande yttersta ansvar för underhållsavtal. Underhållsavtalen ska ha omfattat Bana, El och Signal.
Minst 6 års erfarenhet av att vara Platschef/projektledare inom järnvägsbyggnad och järnvägsunderhåll
Certifierad projektledare (t ex IPMA minst level C)
Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag där konsulten arbetat med anbudsledning för anbud järnvägsunderhåll. 
Bör-krav (urvalskriterium) 
Minst 1 års erfarenhet av processkartläggning. Personliga egenskaper som kommer att verifieras under en intervju
* Driven 
* Självgående 
* Ödmjuk
* Social
* Resultatdriven 
* Tar egna initiativ 
* Målfokuserad 

Konsulten kommer att arbeta i ett team där arbetsspråk såväl i tal som skrift sker på svenska. 

 
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

19 november 2024

11 november 2024