Projektledare till fastighetsavdelningen

Projektledare till fastighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och arbeta med bevarandet och utvecklingen av Varbergs kommuns fastigheter, allt ifrån att säkerställa status enligt fastslagna underhållsplaner till att anpassa fastigheten utefter de behov som uppstår i takt med att verksamheter förändras. Då kan vi erbjuda dig en utmanande och stimulerande arbetsplats med många omväxlade arbetsuppgifter. Hos oss får du möjlighet att förvalta dina kunskaper samtidigt som du ges möjligheten utveckla dig själv i rollen som Projektledare. Du kommer att vara en viktig resurs i vårat arbete med att skapa en god och framtidssäkrad funktion i våra fastigheter. Du kommer också ha en viktig roll i vårt aktiva arbete med att finna goda energibesparingsåtgärder.

Vi sätter stort värde i om du har kunskap inom något eller några områden för myndighetskrav, lagen om offentlig upphandling eller entreprenadsjuridik.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Samordna, planera, projektera och driva projekt inom Fastighetsavdelningen gällande planerade underhållsarbeten, ombyggnads-/anpassningsåtgärder och energieffektiviseringsåtgärder
• Ansvara för planering och projektering av projektet genom att arbeta fram krav- och funktionshandlingar
• Ansvara för att ta fram förfrågningsunderlag och medverka vid upphandling av entreprenörer
• Ansvara för kundkontakter i projekt
• Ansvara för att dokumentation av utförda åtgärder arkiveras enligt gällande rutiner
• Arbeta nära och i samarbete med fastighetsavdelningens förvaltare och företrädare för enhet Teknik och Utveckling


KVALIFIKATIONER
• Arbetslivserfarenhet av projektledning inom bygg och anläggning
• Byggnadsingenjörsutbildning eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning/erfarenhet
• Mycket god datorvana med erfarenhet av att arbeta i Windowsmiljö, Officepaketet
• Goda kunskaper inom entreprenadupphandlingar, PBL, LOU och entreprenadjuridik
• Goda kunskaper och erfarenhet av projektledning inom byggprocessens olika skeden
• Behörighet som kontrollansvarig enlig PBL samt utbildning som byggarbetsmiljösamordnare är meriterande
• Kunskaper i Autocad och Bluebeam är meriterande
• God analytisk förmåga och är strukturerad
• Du tycker om att samarbeta och är lyhörd i ditt sätt att möta andra
• Körkort B är ett krav


ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Långgatan 24 43280 Varberg
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


Projektledare till snabbväxande bolag!

Projektledare till snabbväxande bolag!

25 november 2024

25 november 2024

Förbo söker Byggprojektledare

Förbo söker Byggprojektledare

23 november 2024