OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Nu förstärker vi Fastighetsavdelningen med fler projektledare! Vårt ansvarsområde är att förvalta, utveckla och upplåta lokaler till kommunens verksamheter. Avdelningen, som består av ca 28 medarbetare, leds av vår fastighetschef. Fastighetsavdelningen i Mölndals Stad är den funktion som skall verka för att säkerställa stadens förvaltningars nutida och framtida lokalbehov, samt med ett strategiskt ansvar utveckla fastighetsbeståndet för att möjliggöra bästa möjliga Mölndal.
Vi har det övergripande ansvaret för att förvalta, bygga och utveckla det egna fastighetsbeståndet så att dess värde utvecklas över tid. Detta gör vi i huvudsak genom att tillhandahålla ändamålsenliga verksamhetslokaler till rätt kostnad och minimal miljöpåverkan. Vi ansvarar för en effektiv nyttjandegrad genom att upprätthålla en balans mellan faktiskt lokalbehov och det tillgängliga lokalbeståndet. Som enda aktör ansvarar vi för in-och uthyrning samt om-, till- och nybyggnationer av lokaler för stadens verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Mölndal är inne i ett expansivt skede och växer stadigt. Med denna tillväxt kommer både möjligheter och utmaningar för att möta behoven från nuvarande och framtida Mölndalsbor. För dig som projektledare innebär den växande staden flera spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du kommer att bidra till att skapa miljöer så att livet blir gott för de människor som lever här.
Som projektledare inom Fastighetsavdelningen kommer du att ansvara för genomförande av ny-, till- och ombyggnadsprojekt samt större underhålls- och reinvesteringsprojekt från tidigt skede till färdig byggnad. Du kommer att ha ett helhetsansvar för de projekt du leder.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att;
- göra förstudier/utredningar
- ansvara för interna och externa kontakter vid genomförande av projekt
- upphandla konsulter och entreprenader enligt LOU och ramavtal
- svara för ekonomisk slutredovisning av projekten
- ta fram och presentera beslutsunderlag
Du kommer att ha täta kontakter med övriga förvaltningar, konsulter och entreprenörer varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
KVALIFIKATIONER
- Civil- eller högskoleingenjörsexamen med inriktning mot samhällsbyggnad, bygg-/ installationsteknik eller annan motsvarande inriktning. Examen som gymnasieingenjör inom bygg/projektledning eller motsvarande kan bedömas vara tillräckligt, om du tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom dokumenterad arbetslivserfarenhet.
- Några års arbetslivserfarenhet som projektledare eller teknisk konsult inom bygg- eller fastighetsbranschen eller likvärdig erfarenhet
- Har kunskaper om lagar, bestämmelser och standarder inom området
- Meriterande är erfarenhet av partneringprojekt
- Har god administrativ förmåga
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift
- B-körkort är ett krav
Du är van vid projektstyrning, processarbete och du kan hålla flera projekt igång samtidigt. Som person är du driven, kommunikativ och du har en förmåga att anpassa dig efter nya situationer och arbetssätt. Du för själv dina projekt framåt med tid, ekonomi och andra projektmål som naturliga ledstjärnor. Du är lyhörd för andras idéer och behov och känner dig bekväm med att ta beslut och tala inför andra i grupp.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.