OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant - och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan.
Ekerö kommuns Fastighetsenhet har som uppgift att förvalta, bygga och utveckla kommunens verksamhetslokaler såsom förskolor, skolor, omsorgslokaler och boenden samt lokaler och anläggningar för idrott och kultur. Enheten består i dagsläget av 11 personer och har sin arbetsplats i kommunhuset i nyrenoverade och trevliga lokaler. Vi är en del av Stadsbyggnadsförvaltningen tillsammans med planeringsenheten, bygglovsenheten, miljöenheten och teknik- och exploateringsenheten.
Fastighetsenheten har flera större ny- och ombyggnadsprojekt på gång och nu behöver vi ytterligare förstärkning av en projektledare. Vill du leda byggprojekt från tidiga skeden genom hela processen till överlämnande och skapa mervärde för Ekerö kommuns medborgare?
Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga - därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig - och sätta gränser.
Som byggprojektledare kommer du att arbeta brett med projekt-, projekterings- och byggledning. Du ansvarar för att på effektivt sätt driva beslutade investerings- och underhållsprojekt mot uppställda mål avseende funktion, kvalitet, tid och kostnad. Projektledningsuppdraget omfattar hela processen, från förstudie till genomförande, besiktning och uppföljning. Du medverkar och tar fram underlag för upphandlingar av entreprenader, konsulter och leverantörer. I arbetet ingår att leda och medverka vid bygg- och projektmöten för att säkerställa krav på leverans och ekonomi. Du ansvarar för projektens ekonomi och för att inom givna tidsramar leverera underlag för budget, prognoser, uppföljning samt analyser och övrig redovisning.
Du rapporterar till och arbetsleds av Fastighetsenhetens projektledningschef. Arbetet sker i nära samarbete med intressenter inom kommunen, konsulter, leverantörer och entreprenörer samt med kollegor inom Fastighetsenheten. Du har löpande kontakter med närings- och föreningsliv, verksamhetsutövare och kommuninvånare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom fackområdet. En högskoleutbildning inom samhällsbyggnad, bygg och anläggning eller fastighetsrätt är meriterande. Du har arbetslivserfarenhet som projektledare eller byggledare av större- och komplexa byggprojekt samt har mycket goda kunskaper inom fackområdet. Erfarenhet av att driva projekt i samverkansentreprenad är meriterande.
Tjänsten innebär många interna och externa kontaktytor och ställer därmed krav på utmärkta kommunikativa egenskaper. Vi ser att du har god kunskap om juridik och avtalsformer inom entreprenadområdet, kännedom om LOU samt mycket goda kunskaper i MS Office. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt körkort är ett krav. För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som är engagerad, ansvarstagande, strukturerad och målinriktad. Du kan självständigt driva våra projekt, men har även god samarbetsförmåga samt är en duktig kommunikatör.
Tillträde
Enligt överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden, sista dag att söka är dock 9 mars 2020.
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Ekerö kommun med Experis Engineering. Om du har frågor kring tjänsten eller din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Setterberg på 08 764 2583.
Välkommen med din ansökan!
Om Ekerö
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun - där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26